י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

8 יהודים נדקרו במוסקבה

חמוש בסכין דקר שמונה איש בבית-כנסת במוסקבה, 4 במצב בינוני. "באתי להרוג", אמר לשומרים ונכנס

הרב יצחק קוגן (במרכז) יוצא מבית-הכנסת במוסקבה, הערב * צילום: איי פי
הרב יצחק קוגן (במרכז) יוצא מבית-הכנסת במוסקבה, הערב * צילום: איי פי

אדם חמוש בסכין פרץ היום (ד') לתוך בית-הכנסת ברחוב באלשוי ברוינה במוסקבה ודקר שמונה אנשים. לפי הדיווחים, ארבעה נפצעו באורח בינוני-קשה.

החוקרים מנסים לברר איך האיש, תושב מוסקבה בשנות ה-20 לחייו, הצליח לחדור לבית הכנסת הממוקם במרכז העיר, למרות האבטחה במקום. מחקירה ראשונית מתברר כי החשוד אמר לשומרים 'באתי להרוג' והם חשבו שהוא מתלוצץ ונתנו לו להיכנס.

הדוקר נעצר והוא מתושאל ע"י משטרת מוסקבה. ייתכן כי הרקע לתקרית הוא אנטישמיות, אך עדיין לא ברורה הסיבה שגרמה להתקפה.

מנהיגים יהודים במוסקבה מייחסים את התקיפה לאנטישמיות הגואה במדינה. הרב הראשי לרוסיה, הרב בערל לאזאר אמר כי מדובר במגיפה. "במקומות שבהם מקדמים את רעיונות הפאשיזם הם הופכים למציאות, כפי שראינו היום במוסקבה". לאזאר נמצא כעת בירושלים, והודיע לתקשורת כי הוא יקצר את ביקורו בשל התקרית.

רבה החב"די של בית-הכנסת, הרב יצחק קוגן, נאבק בתוקף והכריע אותו עד שכוחות המשטרה הגיעו למקום, לפי עדויות.

בנו, יוסי קוגן, סיפר לאתר ynet כי "נכנס אדם, ככל הנראה מחבל עם סכין גדולה ביד. הוא דקר את המאבטח ונכנס בריצה לבית הכנסת. הוא נכנס למטבח והחל לדקור את האנשים. שמעתי צעקות, קפצתי עליו ותפסתי אותו. הצמדתי אותו לרצפה ואז באו המאבטחים, סילקו את הסכין ושמו עליו אזיקים. אחר כך הגיעה המשטרה. אני עצמי לא נפצעתי אך אני מלא בדם של אחרים. הוא ניסה לדקור גם אותי אך לא הצליח".

"התוקף נכנס ותקף את מי שראה. הוא הצליח לפצוע שמונה בני אדם. לא שמעתי במו אוזניי, אולם לפי מה שסיפרו לי, הוא קרא קריאות אנטישמיות", סיפרה ל-ynet מרינה, חברת הקהילה היהודית. לדבריה, "מבין הפצועים נמנו שישה יהודים, ראש צוות האבטחה המקומי ופועל טורקי שעסק בשיפוצים. התוקף נעצר על-ידי הרב והוסגר לידי המשטרה".

מרינה סיפרה כי הדוקר תקף את מי שראה, ומדובר היה באנשים שישבו במשרדים ואחרים שאכלו, ולאו דווקא במתפללים.

מזכירת בית הכנסת, שהזדהתה רק בשמה הפרטי "טטיאנה", אמרה כי שמעה את המתפללים צועקים כאשר נדקרו. סווטלנה, עובדת במטבח בית הכנסת, סיפרה: "ראיתי איש רץ פנימה עם סכין גדול. ראיתי אנשים פצועים שוכבים על הרצפה".

על-פי הנחיות משרד החוץ, המקום מאובטח על-ידי אמצעי ביטחון מוגברים ובכניסה מוצבים שומרים מטעם הקהילה היהודית. בעקבות ארועים אחרים, שאירעו על-רקע אנטישמי, הקהילה עומדת בקשר ישיר עם המשטרה ולפני כמה חודשים נעצרו כמה חשודים במעורבות בפעילויות אנטישמיות.

קישורים:
לצפייה בסרטון מהאירוע - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד