י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

'איש כת' בדגל התורה

ב'לב לאחים' לא אהבו את ההופעה של מוטי מורל בוועידת 'דגל התורה'. "הוא שייך לכת הסיינטולוגיה". מורל מכחיש

ותשועה ברוב יועץ? מושב התקשורת החרדי בוועידה. צילום: שוקי לרר
ותשועה ברוב יועץ? מושב התקשורת החרדי בוועידה. צילום: שוקי לרר

אחרי הכותרות הגדולות, הדיונים הבינוניים והתככים הקטנים, הנה עוד סיפור מוועידת 'דגל התורה' שהתקיימה בזכרון יעקב.

כזכור, אתר 'בחדרי חרדים' דווח כי יועץ התקשורת, מוטי מורל, הרצה בפני באי הוועידה על כוחה הפוטנציאלי של מפלגת 'יהדות התורה' ועל הדרכים למימוש הפוטנציאל, כך שתוכל להגיע גם לגבול ה-7 מנדטים.

עתה מתברר, כי הופעתו של מורל בוועידה, לוותה בביקורת נוקבת וחריפה מצד אנשי המחלקה למאבק במיסיון בארגון 'לב לאחים'.

לטענת 'לב לאחים', מוטי מורל משייך את עצמו לכת הסיינטולוגיה, הידועה ככת מיסיונרית. "סיינטולוגיה ממשיכה מסורת ארוכה של דבקות בדת. שורשיה נטועים באמונותיהן ושאיפותיהן העמוקות ביותר של כל הדתות הגדולות, ובכך היא אוצרת בקרבה מורשה דתית עתיקה ומגוונת כאדם עצמו" – כך מוגדרת הכת באתר הרשמי שלה.

ועדה בינמשרדית לבדיקת הכיתות בישראל כללה, בשנת 87', את הסיינטולוגיה ברשימת הכתות הפעילות בישראל.

לדברי גורם ב'לב לאחים', מורל הוא אחד מחברי הכת. הוא משתתף קבוע באירועי הכת ואף ילדיו למדו בתקופה מסוימת בבית הספר של הכת בישראל, עד שהוציא אותם בגלל רמת לימודים נמוכה. לדבריו, מורל אף ייצג את הכת בדיונים בוועדות הכנסת השונות, ועשה עבורה עבודות 'לובינג'.

ב'לב לאחים' כלל לא ידעו על הזמנתו של מורל להרצות בוועידת 'דגל התורה'. "אם היינו יודעים זאת מראש, היינו הולכים לגדולי ישראל כדי למנוע זאת", אומרים שם.

לאחר שמורל הרצה בוועידה, פנה הרב זאב שטיגליץ, מראשי המחלקה למאבק במיסיון ב'לב לאחים' במכתב חריף לעיתון 'יתד נאמן', בו כתב:

"נדהמנו לשמוע כי בכנס בענייני הסברה ותקשורת בוועידת דגל התורה בזכרון יעקב, הובא איש כת ה'סיינטולוגיה' מוטי מורל. מר מורל הוא איש יחסי ציבור מצליח ולוביסט לא קטן.

בכמה ועדות בכנסת הוא קידם את ענייני ה'סיינטולוגיה' בניגוד ובמאבק נגד עמדת ארגון 'לב לאחים' שהונחה להילחם בכתות המיסטיות על-ידי גדולי ישראל.

אשר על כן באנו להתריע על דבר מכשלה זו להביא איש כת כמוהו לכנס כה חשוב. יתכן כי בדיווח על הוועידה יופיעו שמו ודבריו בעיתון 'יתד נאמן'. דבר זה ייקר אותו ואת הכת אליה הוא משתייך.

באנו בזאת לבקש מניעת פרסום זה. בברכה, זאב שטיגליץ, המח' למאבק במסיון".

ואכן, לאחר מכתב זה נמנעו ב'יתד נאמן' להזכיר את שמו של מורל, והסתפקו בתואר 'יועץ תקשורת'.

מוטי מורל הכחיש בפנינו את דבר השתייכותו לכת הסיינטולוגיה. "אני לא שייך אליהם ולא עשיתי להם שום עבודה. אתה יכול להסתכל ברשימת הלקוחות במשרד שלי והם לא מופיעים שם. חבל ש'לב לאחים', שאני מכיר את האנשים שם וישבתי איתם, מוציאים מכתב בלי לדבר איתי קודם".

כאמור, ב'לב לאחים' ממשיכים וטוענים, כי מורל משתייך לכת הסיינטולוגיה, ועומדים מאחורי הדברים המופיעים במכתב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד