כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

עבריינים סחטו קבלנים חרדים

יעקב גרשסנקורן ופנחס ברסלאור, בעלי חברת 'קריה נאמנה' מאשדוד, נסחטו בידי שני עבריינים ממרכז הארץ

"אל תוציא אותי ממורמר". צילום אילוסטרציה: דובר המשטרה
"אל תוציא אותי ממורמר". צילום אילוסטרציה: דובר המשטרה

קבלני הבניין יעקב גרשסנקורן ופנחס ברסלאור, בעלי חברת 'קריה נאמנה' מרובע ז' באשדוד, נסחטו בידי שני עבריינים ממרכז הארץ. כך מדווח 'אשדודnews'.

מכתב האישום שהוגש בפרשה נגד אבירהם מיס בן 29 מחולון, וניסים ביטון בן 38 מתל-אביב, עולה כי פרשיית הסחיטה קשורה לבניין שבנתה חברת 'קריה נאמנה' ברחוב אברבנל בתל-אביב.

הקבלנים היו אמורים לקבל מבן ציון פלג, תושב ראשל"צ, ארבע וחצי מיליון דולר בתמורה לבנייה, אך בן ציון שילם להם רק 5,000 דולר. על-פי כתב האישום בן ציון לקח הלוואה בסך 45 אלף שקל ממאיר טוויק, תושב ראשל"צ, שבעצמו היה חייב כ-160 אלף שקל לאבירהם מיס, אחד הנאשמים בסחיטת הקבלנים החרדים.

בתחילת החודש נפגשו טוויק, בן ציון ומיס למצוא פתרון לכיסוי החובות ההדדיים. במהלך הפגישה ציין בן ציון, כי הקבלנים גרשסנקורן וברסלאור חייבים לו 450 אלף שקל עבור פרויקט הבנייה בתל-אביב. בסיום הפגישה החליט מיס כי יפעלו לגבות את ה'חוב' של הקבלנים כלפי בן ציון. זאת למרות שעל-פי ההסכם, בן ציון הוא זה שחייב לקבלנים ארבע וחצי מיליון דולר.

מכתב האישום עולה, כי בן ציון וביטון, הנאשם השני בסחיטה, הגיעו למשרדי חברת הבנייה 'קריה נאמנה' ברחוב רבא ברובע ז', ודרשו 150 אלף שקל עבור עבודה שבן ציון ביצע לקבלנים. ביטון הסביר באותה פגישה לברסלאור כי בן ציון מאויים על חייו עקב חובות והוא זקוק לכסף בדחיפות.

ברסלאור טען כי אינו חייב לו כסף אלא ההפך.

בהמשך החלה סדרת ניסיונות סחיטה כלפי הקבלנים: מיס וביטון התייצבו מספר פעמים במשרדי החברה הקבלנית, ואיימו על בעלי החברה גם באמצעות הטלפון, כי יפגעו בהם ובבני משפחתם ובבן ציון.

"אל תוציא אותי ממורמר כי אני מרסק את בן ציון, אני מרסק אותו היום. אני שובר אותו", אמר ביטון לקבלנים, תוך שהוא מציג עצמו כחבר במשפחת אוחנה המפורסמת. בהזדמנות אחרת אמר ביטון לקבלנים: "אני עכשיו בית משפט, אתה שם *** עלי, אני אראה לך כמה *** יש לי. תזמין משטרה, תביא את הכסף, אני לא זז מפה בלי הכסף. אתה לא נותן? אתה לא זז מפה. תזמין משטרה".

על-פי כתב האישום גם מיס לא חסך באיומים. "אני אשב אצלך בבית עם האשה והילדים. תפחד, אני אשב אצלך בבית ובמשרד ואישן אצלך עד שאקבל 5,000 דולר".

לטענת המשטרה יש בידיה ראיות טובות, הכוללות קלטות וידאו ואודיו, בהם נראים ונשמעים המשיבים סוחטים באיומים תוך הטלת אימה ופחד במתלונן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד