י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

'מאורות' הסירו חסות 'שטראוס'

המלחמה נגד 'שטראוס' עולה מדרגה. הרב קובסלקי מ'מאורות הדף היומי': "אנחנו כבר לא קשורים ל'שטראוס'"

הגרח"ד קובלסקי בשיחה עם הגרי"ש אלישיב
הגרח"ד קובלסקי בשיחה עם הגרי"ש אלישיב

ארגון 'מאורות הדף היומי' ביטל את חסותה של חברת 'שטראוס' למעמד הגדול שיתקיים הערב ב'בנייני האומה' לחיזוק לימוד ה'דף היומי' ולימוד ההלכה. בפרסומים שהתפרסמו היום בעיתונות החרדית לא הופיעה חסות החברה. במקביל, אישר הרב קובסלקי מ'מאורות הדף היומי': "אנחנו לא קשורים היום לחברת 'שטראוס'".

הכל החל לפני כחצי שנה. אז החלה מערכה כנגד חברת 'שטראוס', לאחר שזו העניקה חסות למצעד תועבה ברחובות תל-אביב. בתחילה התעוררה ביקורת נגד החברה רק בשוליים. בעיתונו של הרב אמנון יצחק 'ארבע כנפות' התנהלה מלחמה של ממש נגד החברה, שכללה מודעות הקוראות לחרם על החברה. העיתון אף פרסם סקר מטעמו, ממנו עלה כי חלק גדול מהציבור החרדי אכן הפסיק לרכוש את מוצרי 'שטראוס'.

אולם עד היום, המלחמה נגד 'שטראוס' לא הגיעה לקדמת הבמה של הציבור החרדי. יהיו שיגידו שחברות נוספות מממנות אירועים מעין אלו ואין בכך כלום. יהיו שיגידו שהעוצמה הכלכלית של החברה, שמזרימה הון עתק של תקציבי פרסום לעיתונות החרדית (מובילה את טבלת המפרסמים לפי טבלת משרדי הפרסום של עיתון 'עניינים') - גרמה לשתיקה המוחלטת.

במהלך תקופה זו העניקה 'שטראוס' חסות למספר אירועים, בין היתר לאירוע של חסידות סערט ויז'ניץ, ואף אחד לא מחה. הפעם, כנראה, הייתה ידם של המתנגדים על העליונה. פניות רבות נעשו לבתיהם של גדולי ישראל, כדי שיורו לראשי 'מאורות' לבטל את החסות של 'שטראוס מהדרין'.

כאמור, בסופו של דבר ביטלו 'מאורות' את החסות של חברת 'שטראוס', והמלחמה נגד החברה הגיעה אל קדמת הבמה של הציבור החרדי. יש להניח כי אם מגמה זו תימשך, וגדולי ישראל יורו להחרים את מוצרי החברה, הרי שיתפתח מאבק ציבורי רחב-מימדים: שוק מוצרי החלב בציבור החרדי הוא שוק המגלגל עשרות מיליוני דולרים בשנה, ואף חברה לא תוותר בקלות על נתח השוק החשוב הזה.

במשרד הפרסום 'בולטון פוטנציאל', המטפלים ביחסי-הציבור של תאגיד 'שטראוס עלית', מעדיפים בשלב זה לשמור על שתיקה ולא להגיב לידיעה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד