כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

לכבודה של תורה

אלפים, ובראשם גדולי התורה, השתתפו במעמד לחיזוק לימוד הדף היומי וההלכה ב'בנייני האומה' (גלרייה)

בימת הנשיאות במעמד. צילום: שוקי לרר
בימת הנשיאות במעמד. צילום: שוקי לרר

במעמד ראשי ישיבות, אדמו"רים, רבנים, רבני ערים, יושבי על מדין, חברי כנסת, ראשי ערים ואישי-ציבור מכובדים, התאספו אלפים למעמד חיזוק לימוד הדף היומי וההלכה, עם סיום לימוד מסכת עירובין ופתיחת מסכת פסחים עם הלכות פסח, שנערך על-ידי ארגון 'מאורות הדף היומי'.

כבר שעה ארוכה לפני פתיחת המעמד, נהרו אלפים אל אולמות מרכז הקונגרסים ב'בנייני האומה' בירושלים, כאשר האולם המרכזי והיציעים שלצידו יועדו להמוני לומדי 'הדף היומי'. גם באולמות הסמוכים התאספו המוני לומדים ואורחים שחזו במעמד במעגל סגור. באולמות ישבו זה לצד זה לומדי הדף היומי מכל רחבי הארץ, מכל החוגים והעדות.

המעמד החל בתפילת ערבית, כשלפני התיבה עובר הרה"ג רבי אליעזר טורק, מרבני אחוזת ברכפלד ור"מ בישיבת 'אהבת תורה' קרית ספר. את המעמד פתח הרה"ג רבי דוד זיכרמן. בדבריו קידם הרב זיכרמן את המוני לומדי הדף היומי ומגידי השיעורים, וכן את נשות הלומדים שהתכנסו באולם סמוך.

ראש עיריית ירושלים, אורי לופליאנסקי, היה ראשון הנואמים במעמד: "זוכים אנו לחגוג כאן היום בשמחה, את סיום מסכת עירובין ותחילת הלימוד במסכת פסחים. במעמד נשגב ונעלה וכביר זה לכבודה של תורה, נגיל ונשיש בזאת התורה, כי היא לנו עוז ואורה. בשמה של ירושלים עיר הקודש והמקדש, פלטרין של מלך, אנחנו מארחים את לומדי הדף היומי וההלכה. אשרי העיר הרואה בגאון ובשמחה את המוני הלומדים המגיעים לחגוג בשמחתה של תורה".

לאחר מכן הקריא הרב זיכרמן את מכתב ברכתו של הגאון הגדול רבי מיכל יהודה ליפקוביץ למעמד.

הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, אמר בדברי ברכתו כי הגאון רבי מאיר שפירא מלובלין זצוק"ל ייסד את לימוד הדף היומי, ואילו הרה"ג רח"ד קובלסקי שליט"א מפיץ את הדף היומי בכל רחבי העולם, והגדילו לעשות על-פי עצתם של גדולי הדור, להוסיף את שתי ההלכות מעין הלימוד בדף היומי, שזה משלים את הלימוד העיוני עם הלימוד המעשי, ואין דבר חשוב מזה.

בהמשך הוקרא מכתבו של הגאון רבי שבתאי אטון, ראש ישיבת 'ראשית חכמה', שהשתתף במעמד, אך נבצר ממנו לשאת דברים מפאת חולשתו.

הרה"ג רח"ד קובלסקי, יו"ר ארגון 'מאורות הדף היומי', סיים את מסכת עירובין, כשאלפי לומדי הדף היומי לומדים יחד עמו את השורות האחרונות של מסכת עירובין, מתוך חוברות מהודרות שיצאו במיוחד לכבוד המעמד. את סיום המסכת שילב הרב קובלסקי בדברי חיזוק ללומדי הדף היומי.

בשלב זה נעמדו משתתפי המעמד הגדול על רגליהם, ובשירה אדירה של "ימים על ימי מלך תוסיף", שנמשכה דקות ארוכות, קיבלו את פני גדולי התורה הגרי"ש אלישיב, הגראי"ל שטינמן, כ"ק האדמו"ר מבעלזא והגרח"פ שינברג, שנכנסו בזה אחר זה אל בימת הכבוד, כשעל הבימה ישובים כבר כ"ק האדמו"רים מנדבורנא, מבויאן, מנובומינסק, מסוכוצ'וב, הרה"צ רבי ישראל הגר, ראשי ישיבות ומשגיחים, ובהם הגאונים רבי דוד כהן, רבי שמואל דויטש, רבי דב יפה, רבי משה שפירא, רבי דוד שפירא, רבי ליב מינצברג, רבי עזריאל אויערבאך, רבי יצחק זילברשטיין, רבי מרדכי גרוס, וכן שורה ארוכה של ראשי ישיבות, רבנים, מגידי שיעורים ויושבי על מדין.

לאחר דקות ארוכות של שירת "ימים ימי מלך תוסיף", הזמין הרב קובלסקי הגאון רבי יצחק זילברשטיין להביא את דבר הכנס.

לאחר מכן נשא הגראי"ל שטינמן את המשא המרכזי. בסוף דבריו סיים הגראי"ל שטינמן את מסכת עירובין. את הקדיש לאחר הסיום אמר כ"ק האדמו"ר מנדבורנא שליט"א.

דברי ברכה לכבוד משתתפי המעמד הגדול השמיעו כ"ק האדמו"ר מבעלזא וכ"ק האדמו"ר מנובומינסק.

לקראת סיום המעמד השמיע הרב קובלסקי שליט"א את ההלכות הראשונות הקשורות לדף היומי בתחילת מסכת פסחים.

מיד לאחר מכן החלו גדולי התורה לצאת מהאולם, כשהם מלווים בשירה אדירה של "כי אורך ימים ושנות חיים".

בפרקי שירה וזמרה מפי החזן רבי חיים אליעזר הרשטיק, ומקהלתו של ר' מאיר אדלר, התפזרו אלפי המשתתפים במעמד חיזוק לימוד הדף היומי וההלכה.

קישורים:
לצפייה באלבום תמונות מיוחד מהמעמד - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד