כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

סופית: הלפרט נציג ויז'ניץ

לאחר ויכוחים קשים נאלצו בכירי ויז'ניץ לקבל החלטה "פה אחד": הלפרט ימשיך לייצג אותם גם בכנסת הבאה

עכשיו הוא קיבל את שכרו. הלפרט
עכשיו הוא קיבל את שכרו. הלפרט

בתום ישיבה ממושכת של חברי הוועדה העליונה של חסידות ויז'ניץ התקבלה החלטה: ח"כ שמואל (שמעלקא) הלפרט יהיה נציג החסידות באגו"י בכנסת הבאה. להלפרט השאירו פתח מילוט, ואין שום סיכוי שהוא ימלט מהפתח הזה - "אלא אם יחליט בעצמו לפרוש מהתפקיד".

ישיבת הוועדה היתה סוערת והתנהלו בה ויכוחים חריפים. באסיפה השתתפו בנוסף להלפרט: מרדכי שטרן, ברוך פולק, פייביש מילר, מתי גרוזינגר, יהודה גלבר, מנדל אייזנברג, אליהו הנדלר ובערל דסקל.

מול הלפרט התמודדו שלושה: ברוך פולק, אליהו הנדלר ושלמה רוזנשטיין מעיריית ירושלים.

אז מה קורה שם בוויז'ניץ?

בכירי החסידות עושים מאמצים רבים כדי להחליף את הלפרט במועמד חדש. לדעתם, הלפרט כבר מיצה את עצמו. הוא כבר יושב שנים רבות בכנסת, והגיע הזמן שעסקן אחר יחליף אותו.

מי ששם לב לדרך פעילותו של הלפרט בתקופה האחרונה, הבין להיכן מכוונים כל מעשיו, התבטאויותיו ודרכי פעילותו. הכל מכוון ומתוזמר למטרה אחת ויחידה – להישאר כנציג חסידות ויז'ניץ בכנסת.

כך היה במפגש האחרון בין נציגי 'דגל' ו'אגודה'. הלפרט גמר אומר ללמד את חבריו להנהגת החסידות פרק מרתק ביחסי ציבור. איש לא פילל ולא ציפה שהלפרט, שכמעט ואינו יודע לפצות את פיו במפגשים הללו, היה זה שתפס את הכותרות בסיומו של אותו מפגש, כאשר הכריז, כי הגיע הזמן שכל מפלגה תרוץ בנפרד.

הלפרט שהתיישב חזק בתפקיד סגן שר התחבורה, גם למד לעשות הרבה רעש וצלצולים, כדי שכולם יידעו שהוא מצליח בתפקידו, כך שאסור לוותר על שירותיו החיוניים והחשובים. הוא מנהל מלחמת חורמה ב'אגד'; בודק את מצב התחבורה לכותל המערבי; עושה סדר בתחבורה הציבורית בביתר עלית.

גם בפרשת 'ישראייר' קפץ הלפרט על העגלה ותקף את החלטת שר התיירות להעניק לחברה זו מעמד של "מוביל נקוב". ואם לא די בכך, לפתע צצו מאי שם גם תמונותיו של הלפרט יחד עם האדמו"ר מויז'ניץ בפגישותיו עם שרון.

אז עכשיו קיבל הלפרט את שכרו, ומחוסר ברירה, ולאחר ויכוחים קשים, נאלצו בכירי חסידות ויז'ניץ לקבל החלטה "פה אחד", לפיה הלפרט ימשיך לייצג אותם בכנסת הבאה.

ח"כ הלפרט נבחר לראשונה לכנסת בשנת תשמ"א. שלוש פעמים פרש לשנתיים, כל פעם, בגלל הסכמי רוטציה בתוך אגו"י.

הלפרט החליף בזמנו את ח"כ ר' ש. י. גרוס ז"ל.

קישורים:
עוד בנושא - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד