י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

תיכון 'בית יעקב' יפתח בתוניס

היסטוריה בתוניס: תיכון לבנות יפתח לבנות הקהילה. רבה של תוניס נועד לשיחה בנושא עם הגראי"ל שטיינמן

הרעיפו ברכות. הרב ביתאן עם הגר"ח קנייבסקי
הרעיפו ברכות. הרב ביתאן עם הגר"ח קנייבסקי

רבה של תוניס, הרב חיים ביתאן, המבקר בימים אלו בישראל, ביקר אתמול בביתו של הגראי"ל שטיינמן, ונועד עמו לשיחה ארוכה. במרכז השיחה ביקש הרב ביתאן לקבל את הכוונתו לגבי הקמת תיכון 'בית יעקב' לבנות. בקרוב יפתח התיכון, שיעשה היסטוריה בתולדותיה של תוניס.

את הביקור בביתו של הגראי"ל שטיינמן וכן אצל הגרמ"י ליפקוביץ והגר"ח קנייבסקי, יזם וארגן ראש ישיבת 'ארחות משה' במושב ברכיה הרב חיים כהן.

רבה של תוניס זכה מאז הגיע לביקור בארץ, להתעניינות תקשורתית נרחבת. בשבוע שעבר ביקר בביתו של הגר"ע יוסף וסקר בפניו את ההתפתחות התורנית הגדולה שנרשמה בשנים האחרונות, כתוצאה מהיחס המיוחד לו הוא זוכה משלטונות תוניס, שהעניקו לו סמכויות מלאות בכל הנוגע לניהול כל ענייני הדת במדינה.

שלשום הגיע לביקור מיוחד בבני-ברק, שם התקבל על-ידי גדולי התורה בעיר. במשך שעה ארוכה שוחח עם הגראי"ל שטיינמן אשר גילה התעניינות רבה בכל הנעשה בחיי הקהילה היהודית בתוניס.

הרב ביתאן התייעץ עמו לגבי שורה ארוכה של נושאים מרכזיים הנוגעים לחיי הדת במדינה. הרב ביתאן סיפר לו, כי כל מוסדות החינוך פועלים בדומה למוסדות החינוך החרדיים בארץ, בהם אין לומדים כלל לימודי חול.

במרכז השיחה, ביקש הרב ביתאן לשמוע את דעתו של הגראי"ל שטיינמן בכל הנוגע להקמת תיכון 'בית יעקב' לבנות, זאת לאור העובדה שהעדר תיכון מאלץ את מסיימות בית הספר היסודי להשאר בבית ללא כל מסגרת לימודית, מה שעלול לגרום לבנות ללכת וללמוד בבתי ספר בהם לומדים המוסלמים.

הגראי"ל שטיינמן הנחה אותו בעניין זה, ואף הציע לו, לעניין משפחה חרדית שיש לבני הזוג ניסיון בחינוך, שיבואו להתגורר בתוניס ויעסקו בהקמת התיכון ובניהולו. כן הפנה אותו לארגונים ועסקנים בארץ העוסקים במלאכת החינוך. הרב ביתאן הודיע בתום הביקור, כי בקרוב יפתח התיכון החדש.

הרב ביתאן ביקר גם בבתיהם של הגרמ"י ליפקוביץ והגר"ח קנייבסקי, וסקר גם בפניהם את הנעשה בקהילה היהודית. רבה של תוניס סיפר להם, כי כיום אין יהודים חילונים במדינה, וכל הקהילה היהודית הינה שומרת תורה ומצוות. גדולי התורה, שלא היו מודעים לכך, שיבחו בחמימות רבה את הרב ביתאן, והרעיפו עליו ברכות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד