י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

"התעללות בגוויה"

כך ניסו מו"ל 'ידיעות' ועורכו הראשי להצניע את השתלטות שרון ובנו על כספי המועצות הדתיות ודרך ניהולם

השתלטו על המועצות הדתיות. אריק ועומרי שרון
השתלטו על המועצות הדתיות. אריק ועומרי שרון

עורכו המפוטר של מוסף ’7 ימים’, ניר בכר, חושף בכתב תביעה שהגיש נגד העיתון, את הקשרים ההדוקים בין המו"ל של 'ידיעות אחרונות' נוני מוזס ועורך העיתון רפי גינת לצמרת השלטון בישראל, ובראשם אריאל שרון ובנו עומרי. לטענתו, קשרים אלו באו לידי ביטוי בהתנגדותם של השניים לפרסום תחקירים העוסקים בקשר בין הון לשלטון.

הפרשה מעוררת הדים נרחבים בתקשורת הישראלית.

לפני כחודש, זימן עורך ’ידיעות אחרונות’, רפי גינת, את בכר ללשכתו והודיע לו על פיטוריו. גינת העלה בפניו טענות קשות ואף הגדיר את המצב ביניהם כ"משבר אמון". באותו יום מונה איתי כץ, אחד מארבעת סגניו של בכר, לתפקיד מ"מ עורך המוסף.

בכתב תביעה שהגיש בכר נגד העיתון לבית הדין לעבודה בתל-אביב, באמצעות עו"ד ענת קנת, הוא מפרט את השתלשלות הדברים שהביאו לפיטוריו לדבריו, "למרות חשיבות התחקירים ב’7 ימים’ נתקל התובע לא אחת בלחצים ודרישות שלא לעשות כן. עמידת התובע בפני לחצים פוליטיים, תוך הקפדה על כללי האתיקה העיתונאית, כמעט הובילה לפיטוריו בעת ששימש כעורך משנה במוסף ופעל לפרסום תחקירים שעסקו בבניו של ראש הממשלה, עומרי וגלעד שרון".

הדוגמא הבולטת שמביא בכר בכתב התביעה, מתייחסת לפרסום תחקיר – מספר שבועות לפני פיטוריו –אשר חשפה את ההשתלטות הדורסנית של ראש הממשלה, אריאל שרון ובנו עומרי על תקציבי המועצות הדתיות ודרך ניהולם.

לטענת בכר, עורך העיתון, רפי גינת, הביע בפניו תרעומת מהפרסום וטען ש"מדובר בהתעללות בגוויה". לפי התביעה, השניים סיכמו שלא להקדיש לתחקיר את שער המוסף. בהמשך כתב התביעה נטען, כי ערב הפצת מוסף ’7 ימים’ שכלל את התחקיר פנה בכר לעורכי אתר ynet של ’ידיעות אחרונות’ וביקש לפרסם ידיעה מקדימה שכללה את עיקרי התחקיר.

"שעה קלה לאחר שהידיעה עלתה לאוויר, דרש המו"ל מוזס להוריד אותה ללא כל הסבר ענייני", טוען בכר בתביעתו. "סמוך לאחר פרסום התחקיר נקרא התובע לחדרו של גינת שמחה באוזניו על הפרסום וטען ש"זה לא סיפור". לדברי גינת, "היועץ המשפטי של ’כלבוטק’ קרא את הכתבה וחשב שאין בעיה בהתנהלות של שרון".

"פרשיות אלה", טוען בכר בתביעתו, "הן רק קצה הקרחון למסכת רמיזות, נזיפות ולחצים שהתובע עמד בהם במסגרת עבודתו כעורך המוסף לנוכח הניסיונות להטות את פרסומי ’7 ימים’ בניגוד לכללי האתיקה העיתונאית ומשיקולים פוליטיים ואישיים זרים. דומה שחוסר נכונותו של התובע ’להתיישר’ לפי הסכימה הפוליטית של העיתון ובעליו היתה לו לרועץ והמיטה עליו את גרזן הפיטורים".

שופט בית הדין לעבודה, שמואל טננבוים, הורה ל’ידיעות אחרונות’ להגיש כתב הגנה לתביעה המלאה של בכר בתוך 10 ימים. הדיון בתביעה נקבע ל-5 במרץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד