כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

'הסכם שלום' באלעד

בתיווכו של הגראי"ל שטיינמן נחתם 'הסכם שלום' בין הרב גרוסמן למ"מ ראש המועצה צביקה הרבסט

רגיעה לזמן קצר. צביקה הרבסט
רגיעה לזמן קצר. צביקה הרבסט

בביתו של הגראי"ל שטיינמן נחתם הערב 'הסכם שלום' בין רבה של אלעד, הרב שלמה זלמן גרוסמן, לבין סגן וממלא-מקום ראש המועצה צביקה הרבסט. בטקס החתימה נכחו ח"כ משה גפני, צביקה הרבסט, סגן ראש העיר שמואל גרוסמן, וחברי המועצה משה כהן וחיים מאיר כץ.

לקראת הבחירות האחרונות באלעד, ניסה ח"כ משה גפני להריץ את מועמדותו של צביקה הרבסט לראשות מועצת אלעד, אולם נתקל בהתנגדותו של רב העיר, הרב שלמה זלמן גרוסמן, אשר הוביל את מועמדותו של נציג ש"ס, צביקה כהן.

הגראי"ל שטיינמן תמך בעמדתו, לאחר שהגיע למסקנה, כי סיכויו של הרבסט להבחר לתפקיד קלושים, וההכרעה בין שני "הצביקות" נפלה בסופו של דבר לטובתו של צביקה כהן.

לאחר מאמצים רבים, הושג הסכם קואליציוני בין צביקה כהן ל'דגל התורה', לפיו ייבחר הרבסט לתפקיד סגן וממלא-מקום ראש המועצה. אך לטענת הרבסט, הפר כהן את ההסכם הקואליציוני, ובין השניים, אך בעיקר בין הרבסט לבין רב היישוב, הרב שלמה זלמן גרוסמן, אשר תמך ללא סייג בכהן, נרשמה מחלוקת חריפה ביותר - מחלוקת שהותירה אחריה יריבות מרה וקשה בין השניים.

לאחרונה ערך הרבסט מעמד של חלוקת מילגות לאברכים שכתבו חידושי תורה, מעמד אליו טרח והגיע הגראי"ל שטיינמן, שלאורך כל הדרך, הביע תמיכה איתנה בהרבסט. במעמד אליו הגיע גם ראש המועצה צביקה כהן, ניתן היה לראות ביריבות הקשה ביניהם, והשניים כמעט ולא החליפו ביניהם ולו מילה אחת.

חילוקי הדיעות והמחלוקות בין משולש ברמודה הטובעני - גרוסמן-כהן-הרבסט, פרצו לאחרונה בראש חוצות, בפרשת העלאת תעריפי הארנונה בעיר, אותה יזם ראש המועצה צביקה כהן.

באלעד פורסמו כרוזים חריפים נגד כהן. פרשיות נוספות עלו לסדר היום בזה אחר זה, וצביקה כהן גם נתקל בבעיות מבית, עקב סיכסוכים קשים בינו לעסקני ש"ס ביישוב.

ח"כ גפני, פטרונו של הרבסט, נכנס לעובי הקורה, ובתיווכו הנמרץ והפעיל של הגראי"ל שטיינמן, הושג הסכם לשיתוף פעולה, עליו חתומים הגראי"ל שטיינמן, ח"כ גפני, הרב גרוסמן וצביקה הרבסט.

במכתב יש פירוט מלא על צורת העבודה בין השניים. המכתב הופקד בידיו של ח"כ גפני, ובמידה ותרשם הפרה של ההסכם ויתחדשו חילוקי הדיעות, יוכל גפני לפרסם את המכתב ברבים.

באלעד יש ציפיות נמוכות מאוד שההסכם ימומש הלכה למעשה, וסביר להניח, כי בתוך תקופה קצרה יתחדשו המהומות של המשולש גרוסמן-כהן-הרבסט. "זה יחזיק מעמד מתענית אסתר לפורים", אומרים ליצני העיר, אך בנתיים, מבטיחים כל הצדדים, לשמור על שקט ולו לתקופה קצרה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד