י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

יהדות התורה והשרירים

ביום שישי עשו אנשי 'אגודה' שרירים ו'גנבו' סוס. ב'דגל' החזירו להם בצעד דומה. כאילו הבחירות עוד חצי שנה

עומד על הדרישה. ח"כ משה גפני בוועידת 'דגל התורה'. צילום: שוקי לרר
עומד על הדרישה. ח"כ משה גפני בוועידת 'דגל התורה'. צילום: שוקי לרר

הבחירות לכנסת הולכות וקרבות. במפלגות הגדולות כבר נקבעו רשימות המועמדים. גם במפד"ל, באיחוד הלאומי, במרצ-יחד ולמעשה במרבית המפלגות הכל כבר סגור. הקמפיינים ושלטי החוצות כבר יצאו לדרך. אפילו ב'קדימה' רשימת המועמדים הולכת ומתבהרת, ואולמרט צפוי להודיע ביממה הקרובה על העשירייה הראשונה.

בש"ס, שהערב פתחה את מערכת הבחירות במפגן מרשים ב'בנייני האומה', הרשימה כבר פחות או יותר סגורה. כבר לפני שבועיים חשפנו כאן, לראשונה, את הנבחרת של ש"ס, ואת הכוכב העולה בשמי המפלגה, אריאל אטיאס, שיחד עם ישי, ינהיג את המפלגה בעתיד הקרוב. החבירה בין השניים, ולמעשה מתן מעמד שווה לאטיאס בהנהגת המפלגה, היא תוצאה ישירה של מאמץ משותף לחסום את חזרתו של דרעי לש"ס.

אבל במפלגה אחת (פורמלית מדובר בשתי מפלגות) שום דבר עוד לא ברור. לא רק שהתמונה אינה מתבהרת, אלא הם עסוקים ב'לעשות שרירים'. כל אחד מנסה להראות לצד השני ש"אני יותר חזק", "אני לא מפחד ללכת לבד". גם אם יגיעו להסכם על הליכה משותפת זה יקרה ברגע האחרון ממש. דקה לפני סגירת הרשימות.

כן, הבנתם בדיוק למי הכוונה – 'אגודה' ו'דגל'.

אז ביום שישי עשו אנשי 'אגודה' ו'המודיע' שרירים. בעמודו הראשון של העיתון פורסמה ידיעה על כינוס של בכירי 'אגודה' שפתחו בהערכות מעשית לקראת הבחירות. כמובן, בידיעה הדגישו פעם ועוד פעם, ולמי שלא הספיק להבין גם בפעם החמישית, שפניהם לשלום, אך מיד, תוך כדי דיבור, גם הבהירו, שהם כבר יצאו לדרך, ואף הקימו את מטה ההסברה.

בקיצור, אנחנו רוצים שלום, בתנאים שלנו, כמובן, אבל גם לא מחכים ל'דגל'.

אז בניגוד למה שנכתב ב'המודיע' שחור על גבי לבן, אין שום התארגנות לקראת הבחירות, אפילו לא זכר לזה. הכל עניין של 'שרירים'. על הדרך כבר 'גנב' ליצמן את אחד הסוסים, ובכך הוא מבקש לקבוע את חלוקת העבודה במטה הבחירות, בדומה למה שעשה בפעם הקודמת, ולקחת לידו את מטה ההסברה.

בתגובה לפרסום ב'המודיע', החליטו ב'דגל' לנקוט בצעד דומה. גם הפעם נעשה שימוש בביטאון המפלגתי כדי להציג את ה'שרירים' החזקים של המפלגה. גם כאן הייתה "היערכות ראשונה לקראת הבחירות לכנסת". אם ליצמן השתלט על מטה ההסברה, אז ב'דגל' גם החליטו להראות שהם השתלטו על משהו.

שימו לב, ב'דגל' כבר "התכנסו עשרות חברי ועדות הבחירות האזוריות לקבלת הנחיות ותדריכים", כלשון ההודעה לעיתונות, ואם לא די בכך, "הרב ובר והרב שיפמן נתנו סידרה ארוכה של הנחיות לפעילים, תוך הדגשת הצורך לעמוד על המשמר בכל איזור לקראת מערכת הבחירות, להתארגן לקראת השיבוצים בקלפיות, וכן שורה של הנחיות לקראת יום הבחירות עצמו, עד הגעת הקלפיות לוועדות הבחירות האזוריות בתום יום הבחירות".

ואחרי שכל נושא הקלפיות כבר הוסדר על הצד הטוב ביותר, אז מה שנותר עכשיו זה ש"בתום ישיבת ההיערכות יצאו הפעילים חדורי מוטיביציה לקראת מערכת הבחירות המתקרבת.... בכמה מהאזורים החרדיים ברחבי הארץ, החלו הסניפים המקומיים של 'דגל התורה' בשיבוץ פעילים לתפקידים השונים במטות הבחירות, ואף נערכו למציאת מקומות להפעלת מטות הבחירות המקומיים".

לא מיניה ולא מקצתיה. אין שיבוצים, אין מטות, אין הערכות. אין כלום. כאילו הבחירות אמורות להתקיים בעוד חצי שנה.

אבל מעבר להצגות הידועות, הרי שאנשי 'דגל' לא משחקים במשחקי מילים ולא עושים שום ניסיון לטייח את העובדות. כך אין זכר ולו במילה אחת למילה הבומבסטית 'אחדות'. גם לא 'שלום'. ב'דגל' שמים את הדברים על השולחן בלי כחל וסרק: "דגל התורה עומדת על דרישתה לקבל את המקום השישי ברשימה", הכריז ח"כ גפני, שמנסה עתה להתייצב בחזית המאבק נגד 'אגודה'.

כדי לעשות עוד קצת רושם ושרירים, נכתב בהמשך הידיעה, כי "אולם הישיבות במשרדי 'דגל התורה' בבני-ברק, היה מלא ביום שלישי בעשרות פעילים מרכזיים של 'דגל התורה' מכל רחבי הארץ...". די אם נציין, כי באולם הישיבות של 'דגל התורה' בבני-ברק, אין מקום לעשרות אנשים, אבל ב'יתד' יש ועוד איך.

אז מעבר לכל השרירים וההצגות, מתחת לפני השטח נמשכים המגעים והדיונים בין 'אגודה' ו'דגל'. נוכל לומר בסבירות גבוהה, כי ברגע האחרון כבר תמצא הנוסחה הגואלת של 'האחדות', אך עד שזה יקרה, כל צד ימשיך לעמוד על שלו.

וכרגיל, גדולי התורה יכריעו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד