י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בונה המזבח מונה למנכ"ל

לאחר עיכובים ומסכת השמצות, אושר מינויו של אורי בן נון, יהודי שומר תורה ומצוות, למנכ"ל חברת החשמל

המינוי אושר. אורי בן נון. צילום: אתר 'מחלקה ראשונה'
המינוי אושר. אורי בן נון. צילום: אתר 'מחלקה ראשונה'

מינויו של אורי בן נון למנכ"ל חברת החשמל אושר היום על-ידי שרי האוצר והתשתיות. בן נון יחל בחפיפה עם המנכ"ל היוצא יעקב רזון בחודש פברואר ויכנס לתפקיד בתחילת חודש מארס.

המינוי יצא אל הפועל לאחר עיכובים רבים ומסכת השמצות שהופצה נגד בן נון, יהודי שומר תורה ומצוות. אחת הטענות של יריביו הייתה כי בתקופת כהונתו כמנכ"ל של חברה בת ממשלתית, השתמש בן נון במשאבי החברה ובעובדיה לבניית תעתיק בגודל טבעי של המזבח שניצב בבית המקדש.

בן נון, הוא בנו של הרב אלכסנדר בן-נון (בונין), שהקים וניהל את מוסד 'בית בתיה' ברעננה. בתפקידיו הקודמים נהג בן נון לפתוח כל הופעה בפני אלפי עובדיו בדברי תורה.

הכל החל כאשר ברוב של שבעה מול חמישה ונמנע אחד, בחר דירקטוריון חברת החשמל באורי בן-נון למנכ"ל הבא של החברה. יו"ר החברה, שלמה רוטמן, הצביע נגד. בכך אימץ דירקטוריון החברה את המלצת ועדת האיתור, שבחרה בבן-נון ברוב של שלושה נגד רוטמן. בן-נון היה בעבר מנכ"ל מפעלי ים המלח.

סביב מינויו של בן-נון התנהל מאבק נרחב. גורמים עסקיים וממשלתיים פעלו נגד מינויו של בן-נון, תוך שימוש במשרד ייעוץ תקשורתי מוכר שגויס, ככל הנראה על-ידי גורמים בחברה בשילוב הממשלה, לשכנוע דירקטורים שיצביעו נגד.

אולם הכרעת הדירקטוריון לא הייתה סוף פסוק. במדינת ישראל, אחת המדינות היותר מושחתות בעולם, התנגדו השרים אולמרט ובן-אליעזר, שהמינוי היה זקוק לחתימתם, לחתום על מינויו של בן-נון. שניהם רצו למנות לתפקיד את סגן הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, שקיבל הבטחה ל'סידור עבודה' מאריאל שרון.

כחלק מהמאבק שנוהל נגדו התבקשו חברי דירקטוריון חברת החשמל והמועמד עצמו להשיב על מכתב אנונימי שנשלח לוועדת רביבי, הוועדה שבודקת מינויים בשירות הציבורי. המכתב האנונימי, שהוצג בפני הוועדה, וכלל האשמות קשות נגד בן נון, גרם להפסקת הדיון במועמדותו.

הוועדה החליטה לבחון מחדש את מועמדותו רק לאחר התייחסות הדירקטוריון ובן נון עצמו לתוכן המכתב.

היום הגיע הסוף למאבק נגדו, ומינויו של בן נון אושר סופית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד