י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

מזוז: לפסול את יהודה אבידן

היועץ המשפטי הודיע ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית: אבידן, שהורשע בפלילים, לא יכול לכהן בוועדה

אין קלון, אין סיבה. יהודה אבידן
אין קלון, אין סיבה. יהודה אבידן

נציג תנועת ש"ס, יהודה אבידן, לא יכול לכהן בוועדת הבחירות המרכזית משום שהורשע בפלילים. כך הודיע היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בחוות דעת לשופטת דורית בייניש, המכהנת כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית. לפי העיתונאי יואב יצחק מאתר 'מחלקה ראשונה', מזוז מנחה למעשה את חברי הוועדה להעביר את אבידן מתפקידו.

בתגובה לחוות הדעת של מזוז אמר אבידן, כי הוא הורשע בעבירה שאין עימה קלון, ומכל מקום - בית המשפט לא קבע שיש קלון בעבירה שביצע ובגינה הורשע, ועל-כן אין סיבה שיתפטר או יועבר מתפקידו.

חוות הדעת ניתנה לבקשת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית בעניינו של אבידן, המשמש כחבר נשיאות הוועדה מטעם סיעת ש"ס ומשמש כסגן יו"ר הוועדה. אבידן הורשע בנובמבר 2004, בהתאם להודאתו, ובמסגרת הסדר טיעון, בעבירה של הפרת אמונים.

לפי אתר 'מחלקה ראשונה', מזוז קובע בחוות דעתו, כי אין מנוס מהמסקנה שאבידן אינו ראוי לכהן כחבר בוועדת הבחירות המרכזית וכסגן יו"ר הוועדה לאור נסיבות העבירה, מאחר ומדובר בהרשעה בגין הפרת אמונים - בה טבוע קלון מעצם מהותה - וכן נוכח העובדה שהמדובר בהרשעה "טרייה". לאור זאת , הביע מזוז את עמדתו כי על סיעת ש"ס לשקול מחדש את הצבתו כחבר בוועדת הבחירות המרכזית, וכן על חברי הוועדה לשקול מחדש את החלטתם כי אבידן ישמש סגן יו"ר הוועדה.

מזוז רומז, כי מאחר ובהתאם לחוק אין ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית ואף לא ליועץ המשפטי לממשלה כל סמכות להעביר חבר בוועדה מכהונתו, הרי שאם לא ינקטו הצעדים שהציע, הרי שרק בית המשפט יהיה מוסמך להכריע סופית בסוגיה זו. בכך מזוז רומז, כי אם לא יועבר אבידן מתפקידו, הוא עשוי לפנות בעתירה לבית המשפט העליון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד