י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

'המפתח' בידי לבין

מדריך 'מפתח העיר' שקרס עם העיתון, עומד לשוב לפעילות: מנכ"ל 'יתד נאמן' רוכש אותו תמורת מיליון ש"ח

לוגו העיתון
לוגו העיתון

לשיתוף פעולה מעין זה לא ציפה אף אחד. מנכ"ל 'יתד נאמן', יעקב לבין, עומד בפני סגירת עסקה לרכישת המדריך וספר הטלפונים 'מפתח העיר'. המדריך נמכר תמורת מיליון שקלים כולל מע"מ. הרכישה לא נוגעת לפעילות רשת המקומונים של 'מפתח העיר'. לבין רוכש את 'מפתח העיר' כאיש עסקים פרטי, והוא לא עושה זאת מתוקף תפקידו כמנהל 'יתד נאמן'. למרות זאת, כניסתו של איש הצללים של 'יתד נאמן' לתחום תקשורתי נוסף, לוותה בהרמת גבה מצד אנשי תקשורת במגזר החרדי.

כזכור, הכריז 'מפתח העיר' על פשיטת רגל בשנה האחרונה, לאחר שהעיתון שבבעלות הקבוצה נקלע לקשיים כלכליים. העסק הגיע לידי פירוק, שעליו היה ממונה כנאמן רואה החשבון אלון פרדקין.

לג'ק גראודיס, הבעלים הקודם של 'מפתח העיר', אין שום קשר לתהליך הנוכחי, ולדבריו "ברגע שזה נכנס לפירוק, אין לי שום קשר לזה. זה נושא שקשור רק למפרקים ואני לא מעודכן בהתפתחויות שם".

בשבוע האחרון התקבל אישור מבית המשפט למכור את עסקי 'מפתח העיר' ליעקב לבין. מעבר להיותו מנכ"ל עיתון 'יתד נאמן', מנהל לבין עסקים רבים בתחום העורות, הקייטרינג, עסקי נדל"ן, והוא נחשב גם למנהל ישיבת גרודנא באשדוד.

בשיחה עמו אישר לבין כי הוא מתכוון לרכוש את המדריך. לדבריו "הגענו לכמעט הסכמה על הנושא הכספי, אך העניין עדין לא סגור".

ב'מפתח העיר' מאשרים כי אכן התקבל אישור מבית המשפט לרכישת העסק על-ידי לבין, והנושא אמור להיסגר בקרוב.

נודע, כי היום (א) הגיעו הצדדים להסכמה על מכירת המדריך, תמורת מיליון שקל כולל מע"מ, ואילו לרשת המקומונים של 'מפתח העיר' לא נמצא קונה.

הסכום שיכנס תמורת העיסקה יאפשר לשלם רק את החובות שנמצאות תחת ההגדרה של 'דין קדימה' - משכורות העובדים, תשלום ארנונה, דמי שכירות ותשלום לרשויות. החוב גם יספיק לכסות חלק קטן מהחוב לבנק לאומי, שנחשב לנושה מובטח. מעבר לזה, ל'מפתח העיר' יש עוד אפשרויות גבייה של כמה מאות אלפי שקלים, אך כלל לא בטוח שאכן יצליחו לגבות את מלוא החובות.

כחלק מההסכם מתכוון לבין לפתוח את המדריך מחדש ולהעסיק חלק מהעובדים. כבר בזמן הקרוב הוא מתכוון לצאת בפרסום על-מנת לבשר לציבור על חידוש הפעילות של המדריך.

בימים הקרובים אמורים הצדדים להציג ערבויות בנקאיות ולשלם את התשלומים הראשוניים.

רואה החשבון אלון פרדקין, הנאמן של 'מפתח העיר', נחשב כנאמן של חברות רבות, בהן גם רשת 'קלאס-אור' שפשטה רגל לאחרונה.


באדיבות 'עניינים'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד