ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024

מהומות בגלל נתיחת גופה

לאחר יממה רצופת מאבקים והפגנות, הובאה הערב מרת פרידה ויזל ז"ל, שנרצחה בביתה בקרית אתא, לקבורה

זעזוע עמוק. פרידה ויזל ז"ל
זעזוע עמוק. פרידה ויזל ז"ל



לאחר יממה רצופת סערות, הפגנות ומאבקים הובאה הערב מרת פרידה ויזל ז"ל לקבורה.

הכל החל אמש (ב) סמוך לחצות, כאשר גופתה של פרידה ויזל ז"ל, קשישה חרדית בת 88, נמצאה בדירתה שבקרית אתא, לאחר שככל הנראה נרצחה במהלך שוד. פרידה ויזל ז"ל, היא חמותו של איש החסד הרב שרגא שניצר ממירון.

אל הזירה הגיעו חוקרי היחידה לזיהוי פלילי, שדרשו לנתח הגופה. הערכה הראשונית שלח החוקרים הייתה כי מדובר בשוד, אך כדי לאמת את החשד ביקשה המשטרה אישור לנתח את הגופה. בני משפחתה של ויזל סירבו לבקשה והיום בבוקר הגיעה בקשת המשטרה לדיון בבית המשפט. בדיון קבע השופט, בניגוד לעמדת המשפחה ולעמדת המחלקה המשפטית של ארגון זק"א, כי יש לבצע נתיחה לגופה.

מיד לאחר החלטת השופט, ולמרות כוונת אנשי המחלקה המשפטית של זק"א להגיש ערעור לבג"צ, הזדרזה המשטרה להעביר את הגופה אל המכון לרפואה משפטית באבו כביר והפתלוגים מיהרו לבצע את נתיחת הגופה. מדוברות המכון לרפואה משפטית באבו כביר נמסר: "המכון קיבל צו מבית-המשפט שאישר את הנתיחה, ופעל על פיו".

מיכאל גוטויין, יו"ר המחלקה המשפטית בזק"א, אומר כי המשטרה ביצעה 'מחטף' לאחר החלטת בית המשפט. לדבריו, בדרך-כלל לאחר כל החלטה של בית משפט בנושאים אלה, יושב הצוות המשפטי ולומד את ההחלטה ובמקרה הצורך מערער. "מה שקרה הפעם, שהמחוז הלך ישר וניתח את האישה. למרות שיש להם סדר יום ועבודה ולנו יש תמיד זמן ללמוד את ההחלטה, ובפרט שהמכון ידע שמדובר באישה חרדית".

מהמשטרה נמסר, כי לאחר ביצוע הנתיחה עולה שפרידא ויזל ז"ל נרצחה תוך כדי אלימות. מזק"א נמסר, כי נציג זק"א שקיבל את גופת המנוחה הזדעזע עמוקות מהצורה בה הגופה הייתה מבותרת ומהניוול שעשו בגופה. "שנים רבות לא ראינו ניוול שכזה בגופה", אמרו בארגון.

הפגנות בירושלים, תל-אביב וקרית אתא

מיד לאחר שנודע על החלטת בית המשפט החלו מאות אברכים ובחורים להפגין באיזור כיכר השבת בירושלים, תוך שהם מבעירים עגלות אשפה ומיידים אבנים על מכוניות חולפות, במחאה על הכוונה לנתח את הגופה. רחובות בר-אילן, כיכר השבת, יחזקאל ושמואל הנביא נסגרו מאז שעות אחר הצהריים בידי המשטרה כדי למנוע פגיעה באזרחים. כל הדרכים המובילות אל רחוב בר אילן נחסמו ובאיזור היו פקקי תנועה כבדים עד שעות הערב.

במקביל יצאו מאות אברכים אל המכון לרפואה משפטית באבו כביר. המפגינים ניסו לפרוץ את שערי המכון. דובר המשטרה מסר כי, "סמוך לשעה 14:00 הגיעו למכון לרפואה משפטית כמה עשרות אנשים כדי להוציא גופה שהייתה אמורה להיות מנותחת במקום על פי צו. משסורבו ניסו כמה מהם לפרוץ למקום והפרו את הסדר. נעצרו 9 חשודים שהועברו לחקירה".

גם בקרית אתא התקיימה בשעות הערב, לפני מסע הלוויה, הפגנה בה נטלו חלק מאות חרדים.

יצויין, כי גאב"ד 'העדה החרדית' הורה ברבע לאחת לבחורי הישיבות לצאת להפגין ברחובות, וברבע לשלוש הורה להם לחזור לישיבות. במקביל, הודיע הגאב"ד למפקד משטרת ירושלים, אילן פרנקו, כי אם עד השעה שבע בערב לא ישחררו העצורים שנעצרו באבו כביר הוא יוציא הוראה להחריף את המאבק ברחובות ירושלים ובכלל.

מחר בערב מתוכננת עצרת הפגנת ענק בכיכר השבת על-ידי 'הוועדה להגנת כבוד האדם', בהשתתפות הגאב"ד וחברי הבד"ץ.

קישורים:
לצפייה באלבום תמונות מזירת המהומות - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד