כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

מעמידים רב עיר לדין

כתב אישום נגד הרב שמואל אליהו, הרב הראשי של צפת, בגלל שקרא בראיון רדיו שלא להשכיר דירות לערבים

"זה איסור הלכתי".  הרב שמואל אליהו כותב אות בספר תורה. צילום: COL
"זה איסור הלכתי". הרב שמואל אליהו כותב אות בספר תורה. צילום: COL

כתב אישום בגין הסתה הוגש הבוקר לבית משפט השלום בנצרת נגד הרב הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו.

לפי כתב האישום, קרא הרב אליהו בראיון שהעניק ל'רשת ב'' בשנת 2004, שלא להשכיר דירות לערבים בעיר צפת. "תגיד את המלה גזעני עשרים פעם, אני לא מתרשם מהמלים האלה", אמר הרב אליהו למראיין. "זה אגב גם איסור הלכתי. אסור למכור דירה לערבים. אסור להשכיר דירה לערבים".

בעקבות ההתבטאויות אלה ביקשה עו"ד אלחאן נחאס-דאוד מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה נגדו, בטענה ש"אין הדעת סובלת שהמדינה תשב בחיבוק ידיים לנוכח הפרת חוק בוטה של עובד בכיר בשירותה".

לדברי הרב אליהו, "דברי נאמרו לפני זמן רב. לקראת ההתנתקות מנסים להצר את רגלי מתנגדי ההתנתקות והדבר מלמד על טוהר כוונותיו של היועץ".

גורמים רבניים אמרו לכתבנו, כי החלטת היועץ להגיש כתב אישום היא "שערוריה. מעמידים לדין רב בישראל. רוצים לגרום לרבנים לשתוק. שיחששו לומר את דעתם ואת דעת ההלכה. הבעיה היותר גדולה היא שכל הרבנים, ובמיוחד הרבנים הראשיים, שותקים ואינם יוצאים להגנתו של הרב אליהו".

יצויין כי כבר אוקטובר 2002 החלו תושבים מצפת, יחד עם הרב שמואל אליהו, לפעול להפסקת לימודיהם של סטודנטים ערבים במכללה בצפת, וזאת על רקע פיגוע התופת בצומת מירון, בו נמנעה סטודנטית ערבייה מהמכללה להזהיר את נוסעי האוטובוס מפני הפיגוע העומד להתרחש, ועזבה את האוטובוס.

"הסטודנטים הערבים הם נטע זר בצפת, והם מסכנים את תושביה לא רק מבחינה ביטחונית אלא גם מבחינה מוסרית", אמר אז הרב אליהו, והוסיף: "הסטודנטית הערבייה שידעה על הפיגוע העומד להתרחש בצומת מירון, לא מנעה זאת. סטודנטית זו אינה מייצגת את הפרט, אלא את כלל הסטודנטים הערבים במכללה, שאינם מכבדים את ימי הזיכרון של מדינת ישראל ומבזים את דגל המדינה בטקסים ממלכתיים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד