כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

מהפך: מקלב הנציג השלישי

הגראי"ל שטיינמן שינה את החלטתו והצטרף לדעתו של הגרי"ש אלישיב: הרב אורי מקלב יוצב במקום השלישי

שינה את דעתו. הגראי"ל שטיינמן
שינה את דעתו. הגראי"ל שטיינמן

ההערב נכנס מזכיר מועצת גדולי התורה, הרב אברהם רובינשטיין לביתו של הגרי"ש אלישיב, והודיע לו כי גם דעתו של הגראי"ל שטיינמן היא שיש להעמיד את אורי מקלב במקום השלישי.

הודעה זו סיימה יום רווי תהפוכות שטרם היה כמותו ב'דגל התורה'. בשעות הצהריים החליט, כפי שדיווחנו כאן לראשונה, הגראי"ל שטיינמן להעמיד את גוטרמן במקום השלישי, בניגוד לעמדתו של הגרי"ש אלישיב.

ואולם, בשעות אחר הצהריים הסתגר הגראי"ל שטיינמן בחדרו, ואחר כך ביקש לשגר שאלה לאורי מקלב - האם הוא באמת רוצה להיות במקום השלישי? מקלב הודיע שאכן כן. בעקבות כך, שלח הגראי"ל להודיעו כי אם כך הם פני הדברים הרי שהוא יהיה במקום השלישי, ואילו יעקב גוטרמן יעמוד במקום הרביעי.

וכך הכל החל בשעות הצהריים:

התפתחות חדשה ומרעישה בפרשת הנציג השלישי של 'דגל התורה'. דווקא אחרי שבאגודת ישראל החליטו לא לשנות מהרשימה הקודמת והכל נראה סגור, חולל היום בצהריים הגראי"ל שטיינמן מיני-מהפך ברשימת 'דגל התורה', כאשר הודיע כי הנציג השלישי יהיה יעקב גוטרמן, ראש מועצת מודיעין עילית.

ההפתעה היתה גדולה, היות ובראשית השבוע שעבר הודיע הגרי"ש אלישיב, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', שהמועמד לתפקיד הנציג השלישי הוא הרב אורי מקלב. מקלב היה בעבר נציג מספר שלוש מתוקף החלטת מועצגה"ת, ודעתו של הגרי"ש הייתה שאין לשנות מההחלטה שהתקבלה. את הדברים האלה שמע מזכיר מועצת גדולי התורה של 'דגל', הרב אברהם רובינשטיין, מפיו של הגרי"ש בשבוע שעבר.

עם זאת, אנשיו של גוטרמן החליטו שלא להשלים עם רוע הגזירה. אחדים מהם נכנסו שוב אל הגראי"ל שטיינמן ואמרו לו כי לגוטרמן יש בעיות במודיעין עילית שבגללם הוא זקוק לחסינות בכנסת.

אתמול בערב הגיע רובינשטיין שוב אצל הגרי"ש אלישיב ואמר לו את דעתו של הגרא"יל שטיינמן. הגרי"ש אלישיב חזר ואמר כי לדעתו אין לשנות מהחלטת מועצגה"ת וכי על הרב מקלב להיות במקום השלישי.

היום בצהריים נכנס רובינשטיין שוב אל הגראי"ל שטיינמן ושמע ממנו חד-משמעית כי גוטרמן יוצב במקום השלישי. הגראי"ל שטיינמן הוא יו"ר מועצת גדולי התורה ורק הוא מוסמך פורמלית להורות לבא כוח הסיעה ח"כ אברהם רביץ את מי להכניס לרשימה.

יצוין עוד, כי בין מקורבי הגראי"ל שטיינמן הוחלט, כי מספר חודשים לאחר הבחירות יצטרך ח"כ רביץ לפרוש מהכנסת, כדי להכניס את גוטרמן.

אישים המקורבים לגרי"ש אלישיב מיהרו להודיע כי אם יתמנה גוטרמן כנציג השלישי, הם ידאגו לכך שהוא לא יחתום על כרוז למען רשימת יהדות התורה.

קישורים:
על החלטתו של הגריש אלישיב - ראה כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד