י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

כולם עצובים

המטולטלת נעה עכשיו בכיוונו של מקלב, ותושבי מודיעין עילית עצובים. תומכיו ומתנגדיו של גוטרמן כאחד

הבאיש את ריחו. הרב קסלר וגוטרמן
הבאיש את ריחו. הרב קסלר וגוטרמן

המטולטלת נעה מצד לצד. בהתאם לכך גם הייתה התייחסותם של תושבי מודיעין עילית לראש המועצה שלהם. בימים האחרונים לא ידעו תושבי העיר כיצד לנהוג. בבוקר שמעו שגוטרמן נבחר לנציג השלישי של 'דגל' ומיהרו לאחל לו 'מזל טוב'.

עם המברכים היו גם תומכיו של גוטרמן, אך בעיקר מתנגדיו, שעשו בתקופה האחרונה כל שביכולתם, כדי להביא לבחירתו. אבל בערב התהפכה הקערה, וכולם נשארו עצובים.

המתנגדים והתומכים כאחד.

כפי שכבר דווח כאן, בכירים רבים בצמרת 'דגל' התנגדו באופן נחרץ ובוטה לגוטרמן, בעיקר לאור יחסי האנוש הגרועים שלו, ורצונו להשתלט על כל מה שנמצא בסביבה, אך דווקא מצבו המסובך במודיעין עילית, הביא את מזכיר מועצת גדולי התורה של 'דגל', הרב אברהם רובינשטיין, לפעול בכל הכוח כדי להציב את גוטרמן כנציג השלישי של 'דגל'. בכך קיווה לגאול אותו מיסוריו ומהביצה בה הוא שרוי מאז מונה לעמוד בראש מועצת מודיעין עילית.

המעניין בכל הסיפור הזה הוא, שדווקא עם תומכיו הגדולים נמנים מרבית העסקנים ותושבי מודיעין עילית. ולא מאהבת מרדכי. הם היו אף מוכנים שהוא ייבחר לראשות הממשלה, העיקר שיעזוב אותם לנפשם.

לשם כך, הם פעלו ללא ליאות בבתיהם של גדולי ישראל וכן בקרב בכירי 'דגל', בקמפיין שכוון כולו למטרה אחת ויחידה – גוטרמן לכנסת. למאמצים אלו היו שותפים גם כמה רבנים חשובים במודיעין עילית, אך את עיקר המשימה לקח על כתפיו רובינשטיין, שעשה לצורך כך סבב אצל הגרמ"י ליפקוביץ, שם הפך גוטרמן לאחרונה לבן יקיר של הבית, וכן אצל הגר"ח קנייבסקי, שם עושה גוטרמן לילות כימים, כדי לקדם את פרוייקט 'חשמל השבת'.

בעוד גוטרמן מסתובב כל העת בבתיהם של גדולי ישראל בבני-ברק, הרי שבירושלים כף רגלו כמעט ולא דרכה מזה תקופה ארוכה. היתה לכך גם סיבה מוצדקת. ריחו הובאש שם באופן חמור, לאחר שגוטרמן פעל בניגוד להוראתו של הגרי"ש אלישיב שלא לדון במינויו של יאיר קירשבוים למזכיר המועצה, כל עוד הנושא נתון במחלוקת קשה, לאור התנגדותו של רב העיר, הרב מאיר קסלר למינוי.

מאז נודע לרב קסלר על כוונתו של גוטרמן למנות את קירשבוים, הוא פעל באופן נמרץ אצל הגרי"ש אלישיב כדי לטרפד את המינוי ומצא אצלו אוזן קשבת. הוא הציג בפניו מסמכים ונתונים קשים נגד השניים, אך מי שבא לעזרתם, היה הרב משה מרדכי קארפ.

בסופו של דבר הסכים הרב קסלר למינוי, לא לפני שהכין מסמך – עליו חתמו הגרי"ש אלישיב והגראי"ל שטיינמן - ובפעם הראשונה בתולדות העסקונה החרדית המקומית, נקבעו כללים ברורים ומחייבים, המגדירים ומחלקים באופן ברור את הסמכויות בין הרבנים לעסקנים.

מסמך זה הביא לביטול הווטו על מינוי של קירשבוים, אך בנתיים, 'הרוויח' גוטרמן בפרשה, כי שמו יצא לשמצה אצל הגרי"ש אלישיב, וכאשר הגיע יום הפרעון – ההחלטה על מינוי הנציג השלישי של 'דגל' – היה מנוי וגמור עם הגרי"ש שלא למנותו, חרף רצונו של הגראי"ל שטיינמן, אשר ביקש בדרך זו, לסיים בדרך מכובדת את תפקידו של גוטרמן במודיעין עילית.

גורמים יודעי דבר טוענים, כי גוטרמן ניסה בדרך זו להשיג 'חסינות', לאור העובדה, כי מתנהלים נגדו מספר חקירות במשטרה בחשדות, לכאורה, לביצוע מעשיים פליליים - ואיש אינו מוכן להתחייב שזה לא יסתיים בהגשת כתב אישום.

על הפרק גם ניצב ועומד מכתבו של עו"ד ברוך חייקין, המשתרע על פני 40 עמודים, בו נדרשת התערבותם של גורמי החוק, למיצוי מהיר של בדיקת כל החשדות ולהפסקת פעילותו של גוטרמן כראש המועצה.

בסיכומו של דבר, ולאחר שהמטולטלת נעה עכשיו בכיוונו של מקלב, נשארו תושבי מודיעין עילית, כולם, עצובים. התומכים על שגוטרמן לא עלה כיתה, והמתנגדים על שיאלצו להשאר עם ראש מועצה ממנו הם מבקשים להפטר בכל מחיר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד