כ"ז אייר התשפ"ד
04.06.2024

גונבי האייטמים

העיתונאי נתי טוקר טוען: רדיו 'קול חי' גונב אייטמים מעיתון 'עניינים' ומאתר 'בחדרי חרדים'. התביעה בקרוב

תמהים על התלונה. רדיו 'קול חי'
תמהים על התלונה. רדיו 'קול חי'

אתר הפסום והשיווק 'אייס' חשף הבוקר את הסערה בתחום הפרסום במגזר החרדי. באתר דווח, כי העיתונאי נתי טוקר, שמסקר את עולם הפרסום והמדיה החרדי בעיתון ’עניינים’, מתכוון להגיש תביעה משפטית נגד תחנת הרדיו הדתית ’קול חי’, לאחר שלטענתו, שדרני הרדיו ’גונבים’ ממנו אייטמים - לאחר שמו"מ על שילובו בתוכנית החדשות ברדיו - התפוצץ.

במכתב ששלח למנכ"ל תחנת הרדיו, עידו ליבוביץ, כותב טוקר: "עיתון ’עניינים’ החל לפני כשנה לסקר באופן את תחום הפרסום והשיווק במגזר החרדי. בשלב זה, אף גוף תקשורת נוסף לא מסקר את התחום באופן ממוקד. בעקבות ההצלחה, נעשה שיתוף פעולה גם עם אתר האינטרנט ’בחדרי חרדים’".

בהמשך המכתב כותב טוקר, כי לפני מספר חודשים פנה אליו שדרן המהדורה המרכזית, מרדכי לביא, בבקשה לערוך פינה בתכניתו על תחום הפרסום. "פינה מעין זו אכן נערכה מדי שבוע על-ידי. לאחר מספר שבועות שבהם הרדיו לא הגיש הצעה כספית לתשלום עבור עריכת הפינה, הפסקתי לערוך את הפינה".

לטענתו, בתוכנית ממשיכה להיות משודרת מידי יום ראשון פינה על תחום הפרסום, "אולם למרבה הפלא, באופן קבוע, כתב הפינה כמעט אינו עושה מאומה, חוץ מלהקריא את כתבותיי המתפרסמות באתר האינטרנט ובעיתון. כך לדוגמא, בתכנית המהדורה המרכזית בתאריך 5.2.06 הביא הכתב 4 ידיעות שכולן נחשפו וסוקרו באופן בלעדי אך ורק באתר ’בחדרי חרדים’ ובעיתון ’עניינים’".


גם מבדיקת 'אייס' עולה, כי האייטמים המדוברים לא פורסמו באחד מכלי התקשורת הגדולים העוסקים בתחום. טוקר הוסיף כי בכוונתו להגיש נגד תחנת הרדיו תביעה משפטית בימים הקרובים.

שבתי גרברצ’יק, מנהל החדשות ברדיו 'קול חי' מסר בתגובה: "פינת השיווק המשודרת במסגרת המהדורה המרכזית בימי ראשון מסקרת את הנעשה בעולם השיווק והפרסום במגזר הדתי והחרדי ומסקרת בהרחבה את המידע המגיע בעיקר מעיתוני הכלכלה והתקשורת כגון: גלובס ו-THE MARKER. בנוסף, רדיו קול חי מקבל ידיעות ממשרדי הפרסום החרדיים עצמם ומהחברות המסחריות המפרסמות ברדיו קול חי. בנוסף לפינה זו יש כתב הסוקר מידי שבוע את נושא השיווק והפרסום. תמהני על תלונתו של מר טוקר בנושא שימוש שאינו ראוי באייטמים, היות ואילו אינם אייטמים בלעדיים שלו".

יצוין, כי אתמול (א') אחר הצהריים, לאחר שנודע לרדיו 'קול-חי' כי תוגש תביעה משפטית בנושא גניבת האייטמים והוא לא יוכל לעשות שימוש באייטמים מתוך 'עניינים' ואתר 'בחדרי חרדים', החל הרדיו להיערך, לראשונה, ליצירת מדור פרסום עצמאי משלו.

בהודעה בדואר אלקטרוני שנשלחה למשרדי הפרסום מבקש הרדיו: "אנא העבירו כל חומר שתרצו שנשדר: קמפיין חדש, מבצע, פעילות שיווקית מעניינת, תוכניות עיסקיות עתידיות וכד'... באם יועבר גורם לראיון + טלפון, יישקל הדבר בהתאם לעניין שיש בידיעה".

קישורים:
הידיעה הראשונה ב'אייס'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד