כ"ז אייר התשפ"ד
04.06.2024

קומיקס על 'נס ההצלה'

מאייר אמריקני נודע הוציא ספר קומיקס המבוסס על הצלת הריי"צ מליובאוויטש זצ"ל מוורשא בתקופת השואה

קומיקס 'הנבואה'
קומיקס 'הנבואה'

ספר קומיקס, המבוסס על סיפור הצלתו המופלא של האדמו"ר הריי"צ מליובאוויטש זצ"ל מוורשא בתקופת מלחמת-העולם השנייה, הופץ בחנויות הספרים בארצות-הברית בעיתוי מושלם: ביום ההילולא של הריי"צ.

ג'ו קוברט, מאייר יהודי ידוע, בן 79, ומנהל בית-ספר לציור ואיור בניו-ג'רזי הקרוי על-שמו, מוציא-לאור את 'הנבואה', סדרה בת שישה פרקים בספר הקומיקס 'סַמַל ראק'. לקראת הוצאת הספר הוא גילה כי הרעיון לעלילת 'הנבואה', המספר על רב צעיר שבורח מליטא כדי לספר לעולם על זוועות הנאצים, צץ בראשו כששמע על נס הצלתו של הריי"צ, שהוברח מוורשא הבוערת בשנת 1940.

הסיפור הוא על סמל בצבא בשם 'ראק', שהתפרסם בחוברות הקומיקס בחמישים שנים האחרונות. הסמל אמור להסיע דב אמיתי בתוך משאית הובלה, בעיצומה של מלחמת-העולם השנייה. אלא שהדמות האנושית שמתגלה במשאית היא של רב יהודי צעיר שחייב לברוח מליטא, כדי לספר לעולם על השואה האיומה של הנאצים.

ספר הקומיקס הקודם, שקוברט הוציא-לאור לפני שלוש שנים, נשא את השם 'יוסל'. בספר זה הוא מדמיין מה היה קורה למשפחתו, לו אביו שהיה חזן בבית-כנסת וקצב של בשר כשר, לא היה מוציא את בני המשפחה מפולין בשנת 1926. עלילת 'יוסל' מתרחשת במרד גיטו וורשא.

הרעיון לסיפור 'הנבואה' התחזק אצל קוברט לאחר שחבר נתן לו את 'ניצל מהרייך: איך אחד מחיילי היטלר הציל את הרבי מליובאוויטש' - ספר שיצא-לאור לפני שנה על-ידי הסופר ברייאן מארק. על הספר נטען כי אינו מדוייק לפרטיו.

"הרגשתי כי זה סיפור מאוד מעניין", אומר קוברט. "אלה סיפורים מרגשים - דברים שלא צריכים להישכח".

כך נברא סמל ראק והרב בוילנא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד