כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

מתיחת הפנים של ש"ס

בניזרי הוא לא יאיר פרץ. המכסימום שניתן היה, בנסיבות הללו, זה לדחוק את בניזרי למקום השישי

שמועצת החכמים תחליט. ישי
שמועצת החכמים תחליט. ישי

אלי ישי מתאמץ כבר זמן רב למחוק ככל האפשר את התדמית העבריינית שדבקה במפלגתו. הוא מנסה לשדר כל הזמן, שמה שהיה כבר לא יהיה יותר. לפתע הוא חטף בפרצופו שתי פרשיות פליליות לא נעימות, והוא לא ידע איך להתמודד אתן.

בשלב הראשון החליט ישי להפטר מח"כ יאיר פרץ, הח"כ היחידי בש"ס נגדו הוגש כתב אישום. עם חבר כנסת אחד, יהיה כוחו ומעמדו אשר יהא, הוא יכול היה להתמודד. אך עם שניים, ועוד אחד שעונה לשם שלמה בניזרי, זה כבר היה הרבה יותר מסובך.

עם התסבוכת הזו הוא התמודד ביומיים האחרונים. מאז נחשף לראשונה דבר הגשת כתב האישום נגד ח"כ בניזרי. כאן הוא כבר לא העיז להחליט לבד, אלא העביר את ההחלטה באופן בלעדי למועצת חכמי התורה.

אלי ישי יודע מצוין, כי בניזרי הוא לא יאיר פרץ. יש לו מאחוריו ולפניו, ולא רק בכתב האישום, את הרב ראובן אלבז, מנהיגם ומורה דרכם של אלפי בעלי תשובה - כוח לא מבוטל שאף אחד בש"ס לא יעיז לפתוח נגדו חזית. המכסימום שניתן היה, בנסיבות הללו, זה לדחוק את בניזרי למקום נמוך יותר ברשימה.

לא זה מה שחשב בניזרי עצמו. ברגע שנחשפה הכוונה להגיש נגדו כתב אישום, הוא הצהיר לכל כלי התקשורת, כי מעמדו בש"ס איתן ויציב, ובכיסו גם הבטחה ברורה מישי להציב אותו במקום השני. אבל הכל היה נכון עד לחשיפה. מרגע זה ואילך, גם מנהיגה הרוחני של ש"ס, הגר"ע יוסף, הבין, שגם אם אי-אפשר להפטר מבניזרי לגמרי, הרי שלא יסכים בשום תנאי להציב אותו במקום השני, המובטח.

תזכורת קצרה שכתבנו כאן לפני חודש. כבר אז חשפנו לראשונה את החלטתו של אלי ישי להפטר משני חכי"ם: ניסים דהן ויאיר פרץ. הראשון קיבל את הגזירה בשלווה האופיינית שלו, ואילו פרץ ניסה כל העת להסיר את רוע הגזירה, אך ללא הצלחה מרובה. ישי היה מעוניין גם להפטר מבניזרי, אך כאן הוא הבין שיש גבול למנהיגותו.

כתבנו אז את המשפט הבא, והיום הוכח באופן הברור ביותר, עד כמה ידיו של אלי ישי כבולות, בכל מה שנוגע לבניזרי: "ח"כ בניזרי, שאף הוא מסובך לא מעט בפרשיות פליליות, זוכה לחסינות מליאה מפטרונו הרב ראובן אלבז. נוכל לקבוע, שללא פטרונות זו, גם בניזרי היה מוצא את עצמו בחוץ. קופא בקור יחד עם פרץ ודהן".

כפי שציינו, ישי ביקש בכל מאודו לנקות את ש"ס מכל אבק פלילי. ישי שמרגיש כל הזמן כיצד נושף המנהיג הקודם של ש"ס – אריה דרעי – בעורפו, החליט להסתער על היעד, ולנקות את האורוות. הוא שואף בכל מאודו להגדיל את מספר חברי הכנסת של ש"ס. הוא חייב להוכיח לכולם, שהשארותה של ש"ס על ספסלי האופוזיציה, תוך איבוד משאבים כספיים ניכרים למוסדות ש"ס, לא הייתה לחינם, וכי יש תמורה לישיבה בשממה.

במצב שנוצר, עם פרסום הידיעה על הגשת כתב האישום, קיבל בניזרי את כל המסרים המתבקשים, שלא יוכל לקבל את המקום השני המובטח. הגר"ע יוסף עשה את העבודה בעצמו, וסייע לישי 'לשכנע' את בניזרי, שעדיף שיסכים לרדת בטבלה, מאשר להמחק לחלוטין.

בניזרי הבין את הרמזים - ונכנע. בעצת יועציו, הוא החליט ללכת על מהלך מתוחכם, כאילו הוא זה שביקש לוותר על המקום השני. אם לא די בכך, דאג בניזרי לפרסם הודעה לכלי התקשורת, כי הוא זה שהודיע למועצת חכמי התורה במהלך הישיבה היום, כי בשל כתב האישום לא יוכל לכהן כשר, ולכן ביקש שיציבו אותו במקום השישי.

ברגע שבניזרי נשאר בפנים, כאילו ניתן האות גם ליאיר פרץ להאבק על מקומו. גם הוא מוכן לרדת מהעשיריה הראשונה, אך להמחק לחלוטין, זה כבר לא. הוא טען, ובצדק, כי אין שום סיבה למחוק אותו מהרשימה, כל עוד בניזרי, שמצבו הרבה יותר מסובך במישור הפלילי, מופיע ברשימה.

כך נמצאה הנוסחה הגואלת, להוריד אותו למקום ה-14. אך לא נופתע כלל, אם המקום הזה, יהיה ריאלי, לאור האהדה הציבורית הנרחבת לה זוכה ש"ס ובעיקר מנהיגה הפוליטי, אלי ישי.

הוצאתו של ניסים דהן מהרשימה, והדחקתם של בניזרי ופרץ הביאה לשדרוגם של חברי הכנסת יצחק כהן, אמנון כהן ומשולם נהרי, ואילו במקום החמישי והמכובד, תפס את מקומו אריאל אטיאס, העומד בראש מערכת הכשרות של 'בד"ץ בית יוסף'.

על הצבתו של אטיאס ברשימת ש"ס ובמקום גבוה, כבר כתבנו כאן לפני כחודש, וזאת בזכות האימון שהוא זוכה מהגר"ע יוסף, ובעיקר של בנו הממונה על מערכת הכשרות הש"סית, הרב משה יוסף.

אז ש"ס עשתה מתיחת פנים נחמדה, אבל מה שהיה הוא שיהיה, והנה הרכב הרשימה המליאה:

1. יו"ר ש"ס אלי ישי
2. יצחק כהן
3. אמנון כהן
4. משולם נהרי
5. אריאל אטיאס
6. שלמה בניזרי
7. דוד אזולאי
8. יצחק ועקנין
9. ניסים זאב
10. יעקב מרגי
11. חיים אמסלם
12. אברהם מיכאלי
13. מזור בהיינה
14. יאיר פרץ
15. אביגדור אוחנה
16. טלקר דוד
17. רפי מלאכי
18. דוד שטרית
19. איתן ברדה
20. בני אלחרר
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד