י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

עמרי עוד לא הולך לכלא

בניגוד לכל הכותרות, עמרי שרון עדיין לא הולך לכלא. לפחות לא בעתיד הנראה לעין

" החלטתי לגזור על שרון מאסר בפועל". עמרי שרון
" החלטתי לגזור על שרון מאסר בפועל". עמרי שרון

בניגוד לכל הכותרות, עמרי שרון עדיין לא הולך לכלא. לפחות לא בעתיד הנראה לעין. פסק זמן של חצי שנה הוא כבר קיבל מנשיאת בית משפט השלום בתל-אביב, עדנה בקנשטיין. את המשך פסקי הזמן הוא יקבל בבית המשפט המחוזי, ולאחר מכן בעליון. בשורה התחתונה, בשנים הקרובות יראה שרון את חומות הכלא רק מבחוץ.

את פניו חמורות הסבר של עמרי שרון אי-אפשר היה לטשטש. הוא קיבל גזר דין חמור, שאיש מצוות ההגנה שלו לא חלם שיקבל, גם לא בחלומותיו השחורים. הם גם היו משוכנעים, שמצבו של האב, אריאל, יעשה חסד עם הבן הסורר.

אבל לא.

תשעה חודשי מאסר בפועל, תשעה חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 300 אלף שקל - זוהי התוצאה הסופית למי שהודה במתן עדות שקר, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות על חוק מימון המפלגות.

מעבר לעונש הכבד, הנימוקים לגזר הדין החמור, הם אלו שמהווים את אות הקלון הקשה יותר על מצחו של עמרי שרון. וכך כותבת השופטת בקנשטיין: "שרון לא בחל במעשי מרמה ולא בחל לרמות את המטה עבורו פעל, את המפלגה ואת הציבור... במעשיו סיכן בפועל את תוצאות מערכת הבחירות, סיכן בפועל את ההליך הדמוקרטי, אשר ממנו שואבת הדמוקרטיה את כוחה ועצם קיומה".

השופטת קובעת, כי עמרי יזם, הקים וניהל שתי מערכות חשבונות, האחת גלויה והשנייה נסתרת, וכי הוא היה מודע היטב להוראות החוק, ולכן יצר דרכים מתוחכמות כדי לעקפו. "שרון לא בחל במעשה מרמה כלפי כל מי ששרת את מטרת המרמה. לא בחל בהכנסת חברו הטוב (גבי מנור) למעגל המרמה והכחש, לא בחל בהכנסת ספקים ונותני שירותים לאותו מעגל, ואף הביא לכך שאביו חתם על תצהיר שקרי. הוא לא בחל לרמות את המטה הרשמי ואת המוסד לביקורת של המפלגה, ולא בחל לרמות את הציבור. הוא הציב מטרה ותכנן בתחכום השגתה.

"לאחרונה שומעים אנחנו שוב ושוב את האמירה על הביצה הפוליטית. ביצה זו יש לייבשה", אומרת השופטת. כאן הוסיפה משפט מפתח בכל הפרשה כאשר קבעה, כי עמרי שרון היה מוכן היה לעשות הכל למען אביו, אך "כאשר זה עושה למען אביו הוא עושה לביתו ואינטרס שאביו יהיה ראש הממשלה הוא חפצו של הבן ולא רק של האב... על בית המשפט לקבוע נורמות, האם בשם הערצת האב הכול כשר?".

יחד עם זאת ציינה השופטת, כי היא ערה לימים הקשים שעוברים על עמרי שרון ובני משפחתו. "לא אחת נאמר ונכתב מה קשה לשופט מלאכת גזר הדין. מקרה זה, בנסיבות אלו ובעיתוי זה קל וחומר. אני ערה לכך שעל שרון הבן עוברים ימים קשים וכן על האהדה הציבורית, אולם על בית המשפט לכלול את האינטרס הציבורי ביחד עם חומרת העבירות והנסיבות האישיות. אין זה מקרה בו ענישה שיקומית תספיק ולכן החלטתי לגזור על שרון מאסר בפועל. בית המשפט שוקל ומשקלל את כל האינטרסים: הציבורי, אישיותו, נסיבותיו האישיות אך במקרה זה נוטה הכף לענישה מחמירה, שיקולי ההרתעה והגמול הם המכריעים".

בעניין הקלון, ציינה השופטת, כי מאחר והעבירות שביצע שרון היו בתקופה בה לא כיהן חבר-כנסת, הרי שאין בית המשפט מוסמך לקבוע האם יש קלון בעבירות שביצע.

עו"ד נוית נגב מצוות ההגנה של עמרי שרון אמרה, כי מדובר בעונש חמור שחורג באופן קיצוני מהתקדימים בפסיקה עד כה. "בכוונתנו לערער על גזר הדין לבית המשפט המחוזי", אמרה. לדבריה, שרון הודה בכתב האישום ולקח עליו את האחריות בצורה הברורה ביותר, התפטר מן הכנסת ושילם מחיר יקר מאוד, וזאת למרות שהחוק בו מדובר הוא בעייתי ביותר ולא נאכף מעולם. "יש לזכור ש-1999 הייתה שנה קשה מאוד עבור עמרי. זו השנה שבה אמו חלתה בסרטן והוא מצא את עצמו בפוליטיקה חסר ניסיון לחלוטין. כאמור מדובר בעונש חריג מאוד ובכוונתנו לערער על כך", אמרה.

עורכי הדין מטעם התביעה, עו"ד נאוה הורביץ וארז נוריאלי הביעו סיפוק מגזר הדין. "ביקשנו לגזור על עמרי שרון עונש של מאסר בפועל, עונש שלדעתנו הולם את המעשים שביצע ובית המשפט חשב כך גם כן. זהו מסר לנבחרי הציבור כפי שבית המשפט אמר את דברו בנוגע לביצה הפוליטית וקבע כי יש לייבש אותה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד