י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

חרם: לא מתחפשים לשוטרים

תושב רמת בית שמש עומד מאחרי יוזמה חדשה: לא להתחפש לשוטרים בחג פורים הקרוב

"הם ממש לא מודל לחיקוי עבור ילדינו". כרמי ויסמן (צילום: 02net)
"הם ממש לא מודל לחיקוי עבור ילדינו". כרמי ויסמן (צילום: 02net)

כרמי ויסמן, תושב רמת בית שמש, עובד קהילתי, עומד מאחרי יוזמה חדשה: לא להתחפש לשוטרים בחג הפורים הקרוב, במחאה על התנהגות שוטרים בהרס הבתים בעמונה. היוזמה לחרם דווחה לראשונה, ב-02net.

בפרסום אודות היוזמה נכתב: "בעקבות האלימות באירועי עמונה התאגדה קבוצת הורים שאכפת להם ואשר חשה כי אין זה נכון לאפשר השנה לילדים להתחפש בפורים לשוטרים". עוד מוסבר, כי תחפושות של שוטרים ותמונות של ילדים שהתחפשו לשוטרים בשנים קודמות, ירוכזו ויישלחו לבית הנשיא. "הקבוצה נקטה יזמה", נכתב, "את התחפושות וכן תמונות של ילדים מחופשים לשוטרים משנים עברו, ישלחו חברי הקבוצה לנשיא המדינה משה קצב, בליווי מכתב המסביר מדוע לא יוכלו הילדים ללבוש מדי שוטרים בפורים".

לדברי ויסמן, יש התעניינות ערה ביוזמה (שמונה אנשים כבר ביקשו לסייע בריכוז תחפושות לפני משלוח לבית הנשיא) שמופצת רק באינטרנט, באמצעות הדוא"ל. הוא דחה הצעה, להרחיב את המחאה ולהמליץ לא להתחפש גם לחיילים.

"הגעתי מארה"ב, שם שוטרים הם לא הדבר הכי סימפטי. אבל בישראל תמיד הייתה תחושה, שלמרות המחלוקות, כולנו משפחה אחת", אומר ויסמן. מאורעות עמונה הובילו אותו להתארגן ולהביע מחאה. "לא הייתי שם, אבל התמונות היו מזעזעות. האלימות הוולגרית שהופגנה שם על ידי שוטרים, הם ממש לא מודל לחיקוי עבור ילדינו".

סיבה נוספת לזעם הרב בציבור, הוא מסביר, נובעת מהעובדה, שרבים מהמשתתפים בהפגנה בעמונה, לא נמנו על "נוער הגבעות" או על חלקים קיצונים בחברה הציונית הדתית, אלא אנשים מיושבים וחברים מבית הכנסת. "הילדים שחטפו שם מכות, הם לא כאלה שבדרך כלל מסתבכים במכות. מדובר בילדים מבתים טובים, שההורים שם מחנכים לערכיות. לדוגמא בנות של שכן כאן, שהוא יו"ר מפעל חסד גדול מאוד והבנות מאוד עדינות".

המחאה של ויסמן, מופנית אל משה קצב, נשיא המדינה, כדמות מגשרת. "יש הרגשה שהוא אולי היחידי שעדיין מקשיב".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד