י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

גם אני רוצה לבחור

רפי רוזינר, תושב ניו-יורק, חושב שהטענה שאזרחים שאינם מתגוררים בישראל אינם זכאים לבחור לכנסת משום שאינם משלמים מיסים, היא טענה אבסורדית

גם אני רוצה לבחור

לו היו מעמידים קלפיות לכנסת ה-17 ברחבי השכונות היהודיות בברוקלין, לוס-אנג'לס או מיאמי, היו מפלגות הימין מעמידות קואליציה כמעט מקיר לקיר. לו היו מאשרים את החוק המאפשר לישראלי המתגורר בחו"ל להצביע, הרי שמנהיגי מדינת ישראל היו מגלים עד כמה התרוקנה ארצם במשך השנים. מאות אלפי יהודים היו מתגלים לפתע פתאום כאזרחים בדיעבד או לכתחילה, ו-1010 ווינס (תחנת חדשות פופולארית בניו-יורק) הייתה מתפרנסת במשך חודשים ארוכים מהכנסות פרסום של ג'ינגלים ותשדירי בחירות ישראלים.

אמנם ריח הדבק הלבן של הפלקטים הצבעוניים עדיין לא עבר את האוקיינוס האטלנטי, אבל לא תמצאו ישראלי המכבד את עצמו שלא מדביק סטיקר שובב על שמשת החלון האחורי שברכבו, למען ישמעו ויראו. הנועזים אף תולים פלקטים בחנויות שבבעלותם. ורק העיתונים הישראלים המודפסים בארה"ב מחליפים את מיקום מודעות הבחירות, בפרסומת בעלת מספר טלפון מקומי להשכרת רכבים בישראל.

עד שחוק אלמנטרי ופשוט שכזה, הקיים זה מכבר במדינות מתוקנות אחרות, יחוקק, יצביעו בחו"ל אך ורק 4,550 בעלי זכות הצבעה, ביניהם דיפלומטים של משרד החוץ, שליחי הסוכנות היהודית, נציגי צה"ל, נציגי המוסד ובעלי תפקידים ממשרדי ממשלה נוספים. הם, יחד עם בני/בנות זוגם וילדיהם - ברנז'ה מוכרת וידועה.

הטענה שאזרחים שאינם מתגוררים בארץ אינם זכאים לבחור אנשי ציבור אחת ל-4 שנים (במקרה שהממשלה לא נופלת קודם לכן), משום שאינם משלמים מיסים או כי אינם משלמים את חובות אזרחיות אחרות למדינה, היא טענה אבסורדית ביותר. הכלל הפשוט, הקיים במדינות דמוקרטיות, הגורס ש"האזרח שייך למדינה, והמדינה שייכת לאזרח", לא אומר מאומה למנהיגי המדינה, המגיעים לאירופה ולאמריקה כדי לקיים מסיבות קוקטלים ודינרים מרשימים ל'בונדס הישראלי' או ל'קרן קיימת', אבל לא יתנו, בשום אופן, לתורמים הללו את הזכות הלגיטימית להחליט ביום פקודה מי ומי יהיו ההולכים לקדנציה הבאה.

באשר לישראלים הגרים בחו"ל - זו שחיתות ממדרגה ראשונה. דמו לעצמכם מציאות שכזו בחיי היום-יום, מציאות בה לא תוכלו לקבוע מה יעשה ברכוש שבבעלותכם, אך ורק משום שאתם גרים במרחק של כמה אלפי מיילים/קילומטרים ממנו.

שיקולי השמאל הישראלי, שהתנגד לחקיקת חוק כזה, מובנת. השאלה היא בעיקר כלפי מפלגות הימין, שמשום מה מעולם לא השכילו 'להתלכד' יחד על מנת להעביר חוק, שמעבר להגיון שבו, גם יפעל לטובתם.

התשובה הכללית פשוטה: ניצחונות הימין לא גרמו מעולם להחלפת שלטון אמיתית ולחקיקת חוקים בעלי מוטיבים ימניים. בגין, שכבש בסערה את השלטון ב-77' לא ביצע שום מהפך (ההיפך הוא דבק בדרכי השמאל, וכך גם שאר ראשי ממשלות הימין). המציאות החוקתית הייתה ונשארה בבעלות אנשי מפא"י והשמאל, שרעיונותיהם שולטים וקובעים עד עצם היום הזה במדינת ישראל ומוסדותיה.

נראה, שהעובדה כי עד היום לא הצליחו מפלגות הימין ובראשם ה'ליכוד', אף כשהיו בשלטון, להחליף את רעיונות השמאל מחזקתם הקבועה להם עשרות בשנים, ולחוקק חוקים לטובת ציבור מצביעיהם - היא תוצאה של חולשה גנטית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד