י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

תקציב 'יהדות התורה' במכרז

היקף התקציב המדווח של 'יהדות התורה' למגזר הכללי: מיליון ש"ח. 'אפיקים' מנהל את הפרסום של ש"ס

תקציב 'יהדות התורה' במכרז
col

רק הודיע אריאל שרון על כוונתו להקדים את הבחירות, וכבר הצטיידה לה כל מפלגה או מתמודד באיש פרסום ויועץ תקשורת מדופלם.

אבל המפלגות החרדיות המתינו, כמו תמיד, עד לרגע האחרון.

רק היום הם החלו במגעים עם אנשי פרסום מקצועיים. וגם זו הפתעה, חייבים לומר. בשנים הקודמות, לא ליווה משרד פרסום מקצועי את פעילות המפלגות החרדיות לקראת הבחירות. היה זה עסקן מחודד לשון או עיתונאי מקושר היטב, שעשו את המלאכה העדינה והמורכבת כל-כך. יש אומרים, שאי-מיצוי כוחן האלקטורלי של המפלגות החרדיות, נובע מסיבה זו בלבד.

במערכת בחירות זו, כך נודע, למרות שאנו נמצאים כבר ברגע ה'אחרי אחרון', החלו במפלגות החרדיות להיערך בצורה מקצועית לקראת קמפיין הבחירות.

'יהדות התורה', המפלגה המאוחדת של 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה', הוציאה בימים אלו למכרז את תקציב הפרסום לקראת ההתמודדות בבחירות הקרובות. התקציב שיצא למכרז הוא זה המופנה לקהל יעד החילוני בכלי התקשורות ובשלטי החוצות, ולא לפעילות הפנים-חרדית. היקף התקציב המדווח של פעילות זו עומד על מיליון שקל.

היום (א') הגיעו למשרדי אגו"י חמישה משרדי פרסום, בהם משרדי הפרסום החרדיים 'פרסום גל', 'מקאן אריקסון', 'בולטון פוטנציאל', וכן שני משרדי פרסום שאינם משתייכים למגזר החרדי: 'ספין תקשורת' ו'הילה ושות'.

המשרדים הציגו לראשי המפלגה ולאנשי ההסברה את הצעתם כיצד יהיה אפשר למשוך מצביעים מקרב הציבור החילוני – למפלגה החרדית.

עוד נודע, כי בשונה מפעמים קודמות, אופן ההתנהלות של המכרז היה כבכל מכרז מסחרי אחר. למשרדי הפרסום הוגש בריף מקצועי שהכיל נתונים סטטיסטיים רבים, ועל פיהם גיבשו משרדי הפרסום את הצעותיהם.

בהגשת רפרזנטציות נכחו חברי הכנסת של אגו"י – ליצמן ופרוש, מזכ"ל אגו"י חנוך זייברט, וכן העיתונאי אריה זיסמן מ'יתד נאמן', ששולב בצוות ההסברה. מטעם 'דגל התורה' היו אמורים להשתתף גפני וגוטרמן, אך הם לא נכחו בכל הפגישות.

בקרב צוות ההסברה של 'יהדות התורה' עדיין אין הסכמה אודות המשרד שילווה אותם בפעילות מול המגזר הכללי, וישנם חילוקי דעות בנושאים שונים. מה גם שבתחום פעילות זה יש מקום רב ללחצים פוליטיים מכל צד. ההכרעה אמורה להתקבל כבר בימים הקרובים, במטרה לצאת לקמפיין הבחירות ולהסתער על הציבור החילוני. אך יתכן, ובעקבות הלחץ מכל הצדדים, תחולק עוגת התקציב כדי שכל משרד הפרסום יקבל את חלקו..או-אז, קמפיין הבחירות ייהפך לסלט אחד גדול וחסר אפקטיביות.

ואילו ש"ס, שתקציב הבחירות שלה גבוה משמעותית מאחותה החרדית, בחרה במשרד הפרסום 'אפיקים' כמשרד שילווה את פעילותה במגזר החרדי. 'אפיקים' אחראי על בניית האסטרטגיה הפרסומית במגזר החרדי ועל כל שלבי הפעילות.

באדיבות 'עניינים'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד