י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שבר על שבר

הרב צבי (הערשל) ויינגרטן ז"ל נפטר ביום א' ממחלה קשה. באמצע ה'שבעה' נפטר אביו, מדום לב

הרה"ח ר' שמואל ויינגרטן (משמאל) ובנו הרה"ח ר'  הערשל ז"ל
הרה"ח ר' שמואל ויינגרטן (משמאל) ובנו הרה"ח ר' הערשל ז"ל

במותם ובחייהם לא נפרדו: ביום א' נפטר אחד מחשובי קהילת צאנז, הרה"ח ר' הערשל ויינגרטן ז"ל, לאחר שנתגלתה אצלו מחלת הסרטן. הרב ויינגרטן היה אחת מדמויות ההוד בקרית צאנז, ונחשב לאיש חסד בכל רמ"ח אבריו. הוא עסק בניהול 'חברא קדישא' של נתניה.

לפני כחודש חש כאבים בגופו, ובסדרת בדיקות שערך התגלה אצלו גידול ממאיר בלבלב. הוא עבר מספר ניתוחים שיצרו סיבוכים רפואיים קשים, עד שביום א' קרסו כל המערכות והוא השיב את נשמתו לבוראו. בן 57 היה במותו, הוא הותיר אחריו 8 יתומים, מהם שניים שעדיין לא נישאו.

קרובי המשפחה מדגישים את מסירותו העצומה של הרב צבי למצוות כיבוד הורים של אביו הזקן הרה"ח ר' שמואל ויינגרטן, שדאג לו במסירות אין-קץ.

והצער של אביו על פטירת בנו, ככל הנראה, הכריע גם אותו.

היום בשעות הבוקר, גדשו את בית המנוח קהל גדול של מנחמים, בהם גם בן האדמו"ר מצאנז, הרה"צ יוסף משה דוב הלברשטאם, ראש ישיבות צאנז בארץ הקודש.

לפתע ראו הנוכחים כי ר' שמואל מחוויר. הוא ביקש כוס מים, אולם עוד בטרם הספיקו להגיש לו את מבוקשו הוא התמוטט ונפל. לצוות מד"א שהגיע למקום לא נותר אלא לקבוע את מותו.

במסע ההלוויה שיצא היום בקרית צאנז, ליוו את ר' שמואל אלפי תושבי נתניה וחסידי צאנז, בראשות האדמו"ר שליט"א. מסע ההלוויה עבר באותו המסלול בו צעדו שלושה ימים קודם לכן בלווית הבן. האב גם נקבר בחלקה הסמוכה לבנו.

מקורב למשפחה אומר, כי המשפחה חשה אובדן כבד בעקבות השבר הכפול, אך מבקשת מהתקשורת החרדית לא להגדיר אותה במונחים של 'טרגדיה' וכד' ולהניח לכאבם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד