כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

בג"צ הדיח את אבידן

יהודה אבידן לא יוכל לשמש כנציג ש"ס בוועדת הבחירות, מפני שהורשע בעבירה של מרמה והפרת אמונים

הולך הביתה. יהודה אבידן
הולך הביתה. יהודה אבידן

שוב בג"ץ מנהל לנו את החיים.

היום התקיים בבג"ץ דיון שבסופו נפסל יהודה אבידן מלשמש כנציג מפלגת ש"ס בוועדת הבחירות המרכזית ולכהן בתפקיד סגן יושב ראש הוועדה. ההחלטה בבג"צ באה לאחר שהתנועה לאיכות השלטון עתרה נגד השתתפותו של אבידן בוועדה, לאור הרשעתו בעבירה של מרמה והפרת אמונים.

הדיון בבג"צ התקיים לאחר שוועדת הבחירות המרכזית החליטה שלא לדון בהמלצתו של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לפסול את חברותו של יהודה אבידן, והחליטה כי הוא ימשיך לכהן כסגן יו"ר הוועדה. ההחלטה התקבלה ברוב קולות, לאחר מסע לחצים של הנציגים החרדיים בוועדה.

כזכור, הודיע היועץ מזוז בחוות דעת ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופטת דורית בייניש, כי יהודה אבידן, לא יכול לכהן בוועדת הבחירות המרכזית מאחר והוא הורשע בפלילים. חוות הדעת ניתנה לבקשת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית בעניינו של אבידן, המשמש כחבר נשיאות הוועדה מטעם סיעת ש"ס ומשמש כסגן יו"ר הוועדה. אבידן הורשע בנובמבר 2004 במסגרת עיסקת טיעון והודה בעבירה של הפרת אמונים.

מזוז קבע בחוות דעתו, כי אין מנוס מהמסקנה שאבידן אינו ראוי לכהן כחבר בוועדת הבחירות המרכזית וכסגן יו"ר הוועדה לאור נסיבות העבירה, מאחר ומדובר בהרשעה בגין הפרת אמונים - בה טבוע קלון מעצם מהותה - וכן נוכח העובדה שהמדובר בהרשעה "טרייה".

לאור זאת , הביע מזוז את עמדתו כי על סיעת ש"ס לשקול מחדש את הצבתו כחבר בוועדת הבחירות המרכזית, וכן על חברי הוועדה לשקול מחדש את החלטתם כי אבידן ישמש סגן יו"ר הוועדה.

יחד עם זאת רמז מזוז, כי מאחר ובהתאם לחוק אין ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית ואף לא ליועץ המשפטי לממשלה כל סמכות להעביר חבר בוועדה מכהונתו, הרי שאם לא ינקטו הצעדים שהציע, הרי שרק בית המשפט יהיה מוסמך להכריע סופית בסוגיה זו. בכך מזוז רמז, כי אם לא יועבר אבידן מתפקידו, הוא עשוי לפנות בעתירה לבית המשפט העליון.

בעקבות חוות הדעת, פנתה בייניש לסיעת ש"ס, וביקשה להחליף את אבידן בנציג אחר, אך ש"ס דחתה את בקשתה. עקב כך, העלתה בייניש את הנושא במהלך כינוס של ועדת הבחירות המרכזית שהתקיים לפני כשלושה שבועות. בייניש הדגישה כי מבחינה משפטית, הרשעתו של אבידן בעבירה של הפרת אמונים יש עמה קלון.

כן ציינה, כי לוועדת הבחירות המרכזית יש מעין סמכות שיפוטית בתחומים מעין אלו, וקראה לחברי הוועדה לקבל החלטה בעניין, כל אחד ומצפונו.

יצויין, כי לפני כינוס הוועדה, ערכו נציגים חרדיים בוועדה מסע לחצים בקרב חברי ועדת הבחירות, כדי למנוע את הדחתו של אבידן. כל נציגי המפלגות הגדולות נמנעו מלהדיח את אבידן, שכן אף אחת מהמפלגות המובילות אינה מעוניינת לקלקל את יחסיה עם ש"ס, שלקולותיה יזדקקו, אולי, ביום שאחרי הבחירות.

כאמור, לאחר שהוועדה לא הסכימה להדיח את אבידן, עשה זאת היום בג"ץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד