י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

ש"ס ובעלזא כבר לא

בש"ס נלחצו מהכותרות על המגעים עם בעלזא וחששו מתגובה חריפה. ישי התחייב לליצמן לנתק מגע

יפגעו בבטן הרכה. אלי ישי
יפגעו בבטן הרכה. אלי ישי

כותרת הענק בעיתון 'בקהילה' דיווחה בסוף השבוע על מגעים בין נציגי בעלזא לראש סיעת ש"ס, אלי ישי, בנוגע לתמיכה אפשרית של בעלזא בש"ס בבחירות הקרובות. זאת, משום שבעלזא אינה מיוצגת ברשימת יהדות התורה בכנסת הקרובה.

אבל כעת, עושה אלי ישי צעד גדול אחורה.

נודע, כי אלי ישי התקשר בסוף השבוע לח"כ יעקב ליצמן והתנצל בפניו על המגעים שניהל עם עסקני בעלזא. ישי אמר כי הוא מבין שהייתה זו טעות. כמו כן, התחייב בפניו כי לא יימשכו כלל המגעים עם עסקנים מבעלזא.

במפלגה הספרדית נלחצו בסוף השבוע מהפרסום הנרחב שניתן למגעים בין הצדדים. לדברי גורמים ב'אגודת ישראל', בש"ס הבינו כי באם ימשכו מגעים אלו, גם אגודת ישראל "עלולה לפגוע להם בבטן הרכה".

כך, למשל, נפגש בסוף השבוע ח"כ מאיר פרוש עם היו"ר הגולה של ש"ס, אריה דרעי, ודן איתו באפשרות לתמיכה שלו ב'יהדות התורה'. פגישה זו הצליחה ליצור איום ברור על תנועת ש"ס. כך על-פי אותם גורמים.

עוד הם אומרים, כי בש"ס חוששים, כי אגודת ישראל תשיב מלחמה שערה ותפעל בקרב בני הישיבות הספרדים להצבעה עבור יהדות התורה. בבחירות האחרונות, הורו גדולי ישראל לבני הישיבות הספרדים לעשות ככל אשר מורים להם רבותיהם ולהצביע עבור ש"ס. הפעם חששו בש"ס, כי גדולי התורה יורו להם להצביע אך ורק ל'יהדות התורה'.

כאמור, בעקבות כך, התקשר אלי ישי לח"כ ליצמן והתחייב בפניו כי יופסקו המגעים עם בעלזא. ישי הוסיף, כי הוא מקווה לשיתוף פעולה פורה בין שתי המפלגות בכנסת הקרובה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד