כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

הסברה – למי?

אהרן זילבר מסביר מדוע השתלט ליצמן על מטה ההסברה ולאיזו מטרה בדיוק יופנה התקציב האדיר של המטה

את מי לשכנע?  ח"כ יעקב ליצמן ועוזרו הצמוד במטה ההסברה, מנחם גשייד
את מי לשכנע? ח"כ יעקב ליצמן ועוזרו הצמוד במטה ההסברה, מנחם גשייד

המטה הראשון שהוקם ב'יהדות התורה' הוא מטה ההסברה. המטה הזה כבר פעיל. מזמן. עוד לפני שנחתם ההסכם בין 'דגל' ו'אגודה', לקח ליצמן לעצמו את התפקיד. ליצמן 'גנב' את הסוס – מטה ההסברה - בשלב שעוד עמדנו ב'יהדות התורה והשרירים'. 'דגל' בתגובה, החזירה בהשתלטות על ועדות הבחירות והקלפיות. אין מה לדאוג, ב'אגודה' יקחו נתח מהעוגה, וגם במטה הארגון, שנמצא תחת אחריות 'דגל', אנשי ה'אגודה' שולטים ביד רמה, ומשאירים כמה פירורים ל'דגל'.

אבל לא בתחום זה אנחנו מבקשים לעסוק. בחדרי חדרים מודים כולם, שהפעם מטה ההסברה מיותר. אין מה ולמי להסביר. די במכתב של 'מרנן ורבנן גדולי וצדיקי הדור שליט"א', ימים ספורים לפני הבחירות, כדי לקיים את ה'ועשית ככל אשר יורוך'. גם כשאומר לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין.

אז למי בכל זאת מנסים להסביר? את מי מנסים לשכנע שישלשל בקלפי את הפתק ג'?

סקירה קצרה של הציבורים מבחוץ, מבהירה שבעצם אין למי להסביר וגם אין את מי לשכנע. הציבור הדתי לאומי, המתנחלים, מפוני גוש קטיף - לא יגעו באות ג'. הללו לא יתנו את קולותיהם למפלגה שרוב נציגיה תמכו באופן מעשי בפינוי גוש קטיף, ולמעשה גם תומכים בכל הסדר מדיני שיביא בעקבותיו לפינוי ישובים יהודיים.

הציבור הספרדי ילך הפעם כולו, כאיש אחד, לש"ס. ההתפרקות של הליכוד, רק מיטיבה עם ש"ס. לציבור הזה אין שום סיבה שבעולם להצביע ג'. מה וכיצד בדיוק עזרו נציגי המפלגה לציבור הזה? בזה שהשאירו את ש"ס בחוץ ונכנסו לבד לממשלת שרון? בקיצור, אפשר לשכוח מהם.

אז מה שנשאר, זה להסביר ולשכנע את המשוכנעים.

השאלה הגדולה היא, מי הם בדיוק? בעלזא, סלונים, קרלין, בוסטון, סדיגורא, ערלוי, והרשימה ארוכה. ארוכה מאוד. ולא רק ב'אגודה,' אלא גם ב'דגל' לא חסרים 'משוכנעים' רבים, שלא יטריחו את עצמם ללכת לקלפי בכ"ח אדר.

אז בשביל מה בכל זאת צריך את מטה ההסברה? כן. ניחשתם נכון. כסף, והרבה.

תקציב הפרסום שהוא מכובד מאוד, מזרים סכומים נכבדים בראש ובראשונה לביטאוני המפלגות, 'המודיע' ו'יתד'. זורקים גם כמה פירורים ליתר השבועונים כ'דמי לא יחרץ', ובעיקר כ'שלח לחמך על פני המים'. ליום שאחרי.

שאיש לא יטעה. עוד נכונו לנו מחלוקות, יריבויות ומאבקים קשים וחריפים בין 'אגודה' ו'דגל'. האינטרסים שונים, לעיתים קרובות גם מנוגדים. את הניצחון במאבקים הללו ירשום מי שהתקשורת עומדת לצידו. לא זו המפלגתית.

והנה לכם את הסיבות האמיתיות, מדוע השתלט ליצמן על מטה ההסברה ולאיזה מטרה בדיוק יופנה התקציב האדיר של המטה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד