כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

קבורה בחצר הבית

עוד חידוש של חברת 'עלי שלכת' שנותנת שירות שריפת גופות: הטמנת אפר בני משפחה בחצר הבית

לא צריך יותר בתי קברות
לא צריך יותר בתי קברות

חברת 'עלי שלכת', שהביאה לישראל לראשונה את שירות שריפת הגופות - דבר האסור עפ"י ההלכה - אינה שוקטת על שמריה וממשיכה לחדש. כעת מציעה החברה אפשרות להקמת מצבה להטמנת אפרו של קרוב משפחה שמת - בחצר הבית.

מנכ"ל עלי שלכת, אלון נתיב, מסר שאמנם החוק הקיים בישראל אוסר על קבורה של נפטרים שלא בבתי הקברות המוכרזים, אך אין כל מניעה להקים מצבה בחצר הבית, בה יונח אפרו של המת.

בפיו של נתיב, גם דברי הסבר להצעה החדשנית. לדבריו, הקרבה לביתו של המנוח מאפשרת לבני המשפחה להתייחד עם זכרו לעיתים מזומנות ומקלה על הזיכרון וההנצחה ושמירה על התחזוקה השוטפת של המצבה.

נתיב הוסיף ואמר, כי במיוחד הדברים אמורים כשהנפטר הותיר מאחוריו בן או בת זוג או קרובים אחרים, בגיל מבוגר, שמתקשים להגיע לבית הקברות בתדירות שהם מעוניינים בה.

את הקופון גם תגזור חברת 'עלי שלכת', שאנשיהם יערכו את הטקס בחצר הבית בתאום ובתכנון מראש עם המשפחה ובהנחיה של מנחה טקס מקצועי.

כדי שהטקס ינוהל כראוי ללא שום תקלות חריגות, אמור מנחה הטקס להפגש עם בני המשפחה מראש, לשמוע אודות הנפטר וללמוד על דרכיו, ואז להציע תכנים לקריאה או קטעי שירה בהתאם לרצון המשפחה. ב'עלי שלכת' אומרים, כי הטקס יכול להיות ברוח מסורתית – דתית או חילונית.

אין ספק, כי לשיטת ה'קבורה' החדשה יתרון נוסף ומשמעותי, בכך שבני המשפחה יכולים להיות זה ליד זה, וכך גם תחסך מהם העלויות הגבוהות ברכישת מקומות קבורה מראש.

הנה כי כן, חברת 'עלי שלכת' מתקדמת במהירות רבה, ואם בעבר יזמו את שריפת הגופות, הרי עכשיו הם כבר מציעים לקבור את האפר בחצר הבית.

בשולי הדברים נוסיף כי יו"ר ש"ס ח"כ אלי ישי אמר במהלך עימות בחירות בתיכון 'בליך' ברמת גן: "צר לי וכואב לי שאנשים מבקשים להיקבר בקבורה חילונית, אבל כאשר אשוב למשרד הפנים אני יאשר קרקע לקבורה חילונית". את הדברים מביא אבישי בן חיים ב'מעריב'.

נציין, כי נושא שריפת הגופות עלה לדיון בישיבת מועצת הרבנות הראשית לפני כחודש, דיון שנערך ביוזמת זק"א, המנהל מאבק ממושך נגד חברת 'עלי שלכת'.

נציגי זק"א הציגו בפני הרבנים את דרך התנהלותה של חברת 'עלי שלכת'. כן טענו, כי בנוסף לעובדה כי פעילות החברה נוגדת את ההלכה, הרי שגם מבחינה חוקית אין לה את האישורים המתאימים.

בתום הדיון קבעה מועצת הרבנות הראשית, כי "אדם שציווה לשרוף את גופתו, לא ייקבר בקבר ישראל. אין יושבים עליו שבעה ואין נוהגים בו מנהגי אבלות. מועצת הרבנות מורה לחברות הקדישא לא לקבור את אפרם של הנשרפים בקברות ישראל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד