י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חב"ד נגד 'שעה טובה'

מזכיר בי"ד רבני חב"ד הורה לבעלי חנויות שלא למכור עוד את העיתון. הסיבה: פרסום כתבות משמיצות

להחרים. הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי
להחרים. הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי

חזית חדשה נגד עיתון 'שעה טובה': מזכיר בית הדין של רבני חב"ד, הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי, הורה בסוף השבוע לבעלי חנויות בשכונת נחלת הר חב"ד שבקרית מלאכי שלא למכור מעתה והלאה את עיתון 'שעה טובה'. הסיבה: פרסום כתבות עוינות נגד חסידי ושלוחי חב"ד.

גם סגן מזכיר בית דין רבני חב"ד ורבה של קהילת חב"ד ברחובות, הגאון רבי מנחם מענדל גלוכובסקי, אמר הערב: "העניין יועלה לדיון בישיבת בית הדין הקרובה. אם יתברר שיש לאסור את העיתון - נאסור אותו".

הודעות הרבנים באו לאחר שבגיליון האחרון של 'שעה טובה' פורסמה כתבה משמיצה, המביאה את דבריו של הרב לייבל זייאנץ מברזיל, נגד שליחים של חב"ד במיאמי שלדבריו מגיירים, כביכול, שלא כהלכה גויים שלא קיבלו על עצמם שמירת תורה ומצוות. לדברי רבני חב"ד, הרב זייאנץ הסתכסך עם כמה משלוחי חב"ד במיאמי ומאז הוא עוסק בהשמצות כנגדם.

בעקבות פרסום הכתבה המשמיצה, הביעו רבים מחסידי חב"ד זעם רב על הפרסום בעיתון, שלדבריהם משמיץ כמעט מידי שבוע את חסידות חב"ד, ודרשו לסלקו מהחנויות ולהחרימו.

לדברי גורמים בחב"ד, הכתבה שפורסמה בשבוע האחרון ההייתה שיא של ההתקפות נגד חב"ד בעיתון, התקפות שגברו בחודשים האחרונים, לאחר שעורך העיתון, הידוע בקו הימני בו הוא נוקט, החליט שחסידי חב"ד היו אמורים להתעמת עם החיילים והשוטרים בגוש קטיף. לדבריהם, מאחר שחב"ד לא פעלה כך, הוא משמיץ אותה ללא הרף, תוך שהוא תוקף את העסקנים. בחב"ד מציינים, כי ידוע לכל שעסקני חב"ד פעלו בתקופת הגירוש לפי החלטת רבני חב"ד, כך שהעיתון תוקף, למעשה, את רבני חב"ד.

בחב"ד מזכירים גם, כי כאשר ארגנה חב"ד את עצרת התפילה הענקית בכותל המערבי, פרסם העיתון כתבה בה נאמר כי בחב"ד התעקשו להכניס לתכנית העצרת את 'י"ב הפסוקים', כדי שהעצרת תיכשל ולא יגיע אליה הקהל.

עוד הם מזכירים, כי במהלך חודש תשרי פרסם העיתון פעמיים תמונה של יו"ר אגודת חסידי חב"ד, הרב יוסף יצחק אהרונוב, כשהוא מגיש לולב ואתרוג לשרון, ותקף את חוצפתו ללכת לשרון אחרי הגירוש מגוש קטיף. עורך העיתון לא גילה לקוראים שהתמונה היא ...מלפני 4 שנים.

באתר 'חב"ד און ליין' דיווחו לגולשים, כי "העיתון הזה, בגלגולו הקודם, כשהיה נקרא 'השבוע', תקף את חסידות גור, ואז ידעו חסידי גור לשמור על כבודם. כעבור זמן קצר נאלץ העיתון להיסגר, והוא נפתח מחדש, בשם אחר, ומאז הוא אינו מעז לתקוף את גור".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד