ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

לא תגנוב פרסומת

האם יש קניין רוחני על רעיון פרסומי? בית משפט פסק לטובת 'פרסומי ישראל' וחייב אולם שמחות שגנב רעיון

הרעיון ה"גנוב" של 'פרסומי ישראל'
הרעיון ה"גנוב" של 'פרסומי ישראל'

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים, קבע בית המשפט בפסק דין עקרוני כי רעיון וקונספט פרסומי מוגן על-ידי זכויות יוצרים ונחשב כקניין רוחני לכל דבר.

מדובר בתביעה שהוגשה על-ידי משרד 'פרסומי ישראל', נגד חברת 'אבני חושן שלמא 2000 בע"מ' סביב שימוש שעשתה האחרונה שלא כדין בתכנית שיווקית שהוצעה לה על-ידי 'פרסומי ישראל'.

על-פי כתב התביעה, במהלך שנת 2002 סוכם כי 'פרסומי ישראל' יכינו פרזנטציה מפורטת שתציג את תכנית הפרסום של 'מוסקט אירועים' – אולם שמחות בראשון לציון המופעל על-ידי 'אבני החושן'. החומר השיווקי והקונספט נותר בידי החברה תוך הבנה כי שירותי 'פרסומי ישראל' יישכרו לצורך הוצאתו לפועל של הקמפיין.

כעבור זמן הופתעו ב'פרסומי ישראל' לגלות כי החברה הנ"ל עשתה שימוש עצמאי ללא רשות במודעות, בפרסום ובאסטרטגיית השיווק והעיצוב שהוצגו לה בזמנו תוך הפרה של זכויות היוצרים.

"מעשי הנתבעים מהווים גזל, גניבת עין, עשיית עושר ולא במשפט, פגיעה במוניטין התובעת וברווחיה", נאמר בכתב התביעה.

בפסק הדין קבע בית המשפט כי חברת אבני החושן שלמא תשלם ל'פרסומי ישראל' סכום של כ-47 אלף ש"ח וכן סכום נוסף של כשבעת אלפים ש"ח הוצאות משפט.

מנכ"ל 'פרסומי ישראל', ישראל גולדברג, הגיב לפסק הדין ואמר כי "מדובר בפסק דין חשוב המדגיש את הצורך להיזהר בשימוש ללא רשות ברעיונות של משרדי פרסום. כל רעיון יצירתי הוא נכס אסטרטגי המהווה קנין רוחני הראוי להגנה מפני גזלנים למיניהם, כפי שקבע בית המשפט המחוזי".

באדיבות 'עניינים'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד