י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בוימלגרין רכש את 'אזורים'

איש העסקים החרדי ר' שייע בוימלגרין רכש את גרעין השליטה בחברת הנדל"ן מנוחי דנקנר ב-320 מיליון דולר

ר' שייע בוימלגרין וסגנו ומנהל עסקיו בישראל ר' יוסי שניאורסון
ר' שייע בוימלגרין וסגנו ומנהל עסקיו בישראל ר' יוסי שניאורסון

איש העסקים ר' שייע בוימלגרין רכש את גרעין השליטה בחברת הנדל"ן 'אזורים', השייכת לקבוצת איי.די.בי שבשליטת איש העסקים נוחי דנקנר. את השליטה בחברה רכש בוימלגרין לפי שווי של 500 מיליון דולר. מדובר על גרעין שליטה של 63.8% ממניות החברה, שבאחזקת אי.די.בי פיתוח, עליהם ישלם בומלגרין כ-320 מיליון דולר.

ר' שייע בוימלגרין, איל נדל"ן ובעליו של בנק 'ליברטי פוינט' בניו-יורק, ואיש העסקים נוחי דנקנר, הבעלים של קונצרן 'אי.די.בי.', נפגשו אתמול במלון 'לנדמארק' המפואר בלונדון, כדי לחתום על העיסקה. ישראלי שמתארח במלון סיפר לכתב 'בחדרי חרדים' בלונדון, כי שני אנשי העסקים, שהגיעו למקום עם בכירי החברות שבבעלותם, התכנסו בחדר ישיבות בכל שעות אחר הצהרים.

לצורך החתימה על העיסקה הגיעו דנקנר ומנהלי עסקיו ללונדון במיוחד מישראל עם מטוס פרטי, בעוד בוימלגרין הגיע במיוחד מניו-יורק, לצד סגנו ומנהל עסקיו בישראל, ר' יוסי שניאורסון, שהגיע אף הוא מישראל.

חברת 'אזורים' היא חברת נדל"ן גדולה בעיקר בתחום הבנייה למגורים, והיא אחת משתי חברות הנדל"ן של איי.די.בי. הצעד של מכירת החברה אינה מפתיע, שכן נוחי דנקנר הודיע כבר בעבר שבכוונתו לארגן מחדש את פעילות הנדל"ן של אי.די.בי. .

השבוע פירסמה 'אזורים' את הדו"ח השנתי ל-2005, בו דיווחה על זינוק ברווחים. החברה רשמה רווח נקי של 254.5 מיליון שקל - עלייה של פי 5 לעומת רווח של 53.5 מיליון שקל בסיכום 2004.

עם רכישת החברה הופך ר' שייע בוימלגרין לבעל השליטה באחת משלוש חברות הבנייה למגורים הגדולות בישראל, לצידן של אפריקה ישראל ושיכון עובדים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד