ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מפלה למשיחסטים

בית המשפט העליון של מדינת ניו-יורק קבע בפסק דין סופי: בניין '770' שייך ל'אגודת חסידי חב"ד'

חזית בניין '770'. (צילום: ישראל ברדוגו, שטורעם.נט)
חזית בניין '770'. (צילום: ישראל ברדוגו, שטורעם.נט)

חגיגה בחב"ד: הבוקר התקבל במשרדי אגודת חסידי חב"ד בניו-יורק, פסק הדין הסופי והמוחלט במשפט שהתנהל בחודשים האחרונים בין אגודת חסידי חב"ד העולמית ובין גבאים בבית המדרש העולמי של חב"ד-770.

בפסק הדין המנומק והמפורט, המשתרע על פני 12 עמודים, כותב השופט, כי "אין אף גוף או מוסד כלשהו שיש לו שייכות על בניין 770 מאשר המוסדות 'מרכז לענייני חינוך' ו'אגודת חסידי חב"ד' שהם הממונים על הבניין. אשר על כן גופים אלו רשאים ויכולים לעשות כל מה שמעוניינים בבניין 770, להקים בו ככל אשר ירצו, ולכתוב בו ככל שהם מחליטים", כותב השופט. כך מדווח אתר 'שטורעם.נט'.

בחודשים האחרונים התנהל בבית המשפט העליון של מדינת ניו-יורק דיון משפטי ארוך ומסועף בין ראשי אגודת חסידי חב"ד, הרב אברהם שם טוב והרב יהודה קרינסקי, לבין מי שמינו את עצמם לגבאי בית הכנסת שב-770.

בעקבות סדרה של אירועים חמורים, שהגיעו לשיאם ב'פרשת האבן' - במהלכה הושחתה על-ידי צעירים משיחיסטים אבן היסוד שהאדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל הניח להרחבת בניין 770, רק משום שנכתבו לצידה תארים שלא מצאו חן בעיניהם - תבעה אגודת חסידי חב"ד את הגבאים שנתנו גיבוי לכל הפעולות החמורות הללו, במטרה להשליט אחת ולתמיד סדר בבניין.

מנגד, הגישו הגבאים תביעה נגדית, בה ניסו לטעון שהבניין שייך לגבאי בית הכנסת 770, ולכן אין ל'אגודת חסידי חב"ד' כל זכות להבעת דעה או קביעת עמדה בכל הנעשה בבניין.

היום, ט"ז אדר, הגיע פסק הדין שניתן כבר לפני שלושה ימים, בערב חג הפורים, ובו כאמור פסק דין ברור, סופי ומוחלט, המקבע את בעלותם המוחלטת של 'אגודת חסידי חב"ד' על מרכז חב"ד העולמי.

בין היתר כותב השופט בפסק הדין כי, "כבעלים ללא מגבלות, לאגודת חסידי חב"ד יש את הבעלות והזכות לעשות בשטח עבור כל מטרה חוקית. לכן הבעלים ללא הגבלות (אגו"ח ומרכז) יכולים להוציא אחרים מהשטח שלהם ולעשות בבניינים שעל שטחם כל מה שהם רוצים - שיפוץ, צביעה, ולתלות איזה שלט שהם רוצים. העובדה שיש בשלט כיתוב השנוי במחלוקת בחוקי דת אינו רלוונטית לנושאים של קרקע".

לפי האתר, חסידי חב"ד מביעים תקווה כי פסק הדין המוחלט ייתן את האות להסרת החרפה מבית הכנסת 770, להשלטת סדר במקום, והסרת השלטים שתלו במקום משיחיסטים - כך שלאחר הפסקה של שנים ארוכות, ישוב בניין 770, לבעליו החוקיים, ויתנהל ברוח חסידות חב"ד.

קישורים:
להורדת פסק הדין - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד