כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

קו החזית החדש

אם כולם אומרים בפה מלא שזירת המאבק המרכזית כיום איננה הכנסת, אז אסור להסתפק באמצעים שהיו יעילים אולי לפני דור או שניים

קו החזית החדש
אתר בתי המשפט


מסופר על החזון-איש שהתבקש על-ידי בני ה'יישוב הישן' למנוע ממוסד חינוכי שהיה נתון להשפעתו, מללמד בשפה העברית. הוא השיבם על כך במשל קולע: "דומים אתם לגנרל עטור דרגות אשר נשלח לחזית המלחמה לאחר שלושים שנה. הוא התעקש להיאבק בקו החזית בו נלחם בעבר, בעוד שהקרב התנהל כעת במרחק של קילומטרים רבים משם". דוגמא נפלאה זו יכולה לתאר נאמנה מאבקים רבים בהם אנו רואים את הצדדים השונים מחזיקים בעמדות שעבר עליהן הכלח, תוך התעלמות מוחלטת מהמצב העכשווי.

בימים אלו מתראיינים מועמדי המפלגות החרדיות בעיתונות ובכלי התקשורת, על מנת להעמיד את הציבור על חיוניות ההצבעה במפלגתם דווקא בשעה זו. אולם למרבית הפלא כולם אומרים בפה מלא, כי זירת המאבק המרכזית כיום איננה הכנסת. הם מוכיחים, באותות ובמופתים, כיצד הסכמים קואליציוניים אינם שווים את הנייר עליו הם כתובים, כל עוד הזירות האחרות נתונות כולן בידי אנשים הרחוקים מרחק רב מעולם התורה.

אחת הזירות היא, כמובן, הזירה המשפטית, בה נופלות הכרעות חשובות ביותר. זירה זו נתונה באופן מוחלט בידי אנשים המגלים לא אחת עוינות ובורות בכל הנוגע לערכינו הבסיסיים. לשם כך הוקם לפני מספר שנים ארגון 'בצדק', הממומן על-ידי אגודת ישראל באמריקה, במסגרתו פועל עו"ד ר' מרדכי גרין לייצג את היהדות החרדית במאבקים המשפטיים השונים. זהו אמנם צעד בכיוון הנכון, אבל ברור שאין די בכך כדי לתת מענה אמיתי לבעיה זו.

בשעה זו דרושים לנו משפטנים חרדיים, אשר יוכלו להשפיע בתפקידם על ההחלטות החשובות והנוגעות לציפור נפשה של היהדות החרדית. מסיבה זו, למשל, היה עלינו לראות בפעילות 'הקריה האקדמית' באור-יהודה, המוציאה מבין כתליה מדי שנה עשרות עורכי-דין חרדים, אינטרס חרדי ראשון במעלה.

זירה לא פחות חשובה הינה הדרג של אנשי המקצוע במסגרות הציבוריות השונות. אנו אמורים לעודד לכאורה את השתלבותם של חרדים רבים יותר במערכות הציבוריות, כאנשי מקצוע ולא רק במשרות אימון כאלו ואחרות. מטרה זו לא תושג באמצעות המפלגות החרדיות, אלא רק על-ידי צעירים חרדים, שיעפילו בכוחות עצמם למשרות אלו. הם יידרשו בראש ובראשונה להוכיח מקצועיות ומצוינות, יותר מהנדרש מעמיתיהם במגזר הכללי.

התפתחותה של העיתונות והתקשורת החרדית בשנים האחרונות, באמצעות עיתונות חרדית מגוונת; תחנות שידור חרדיות; אתרי אינטרנט חרדיים; אנשי תקשורת; פרסום ויחסי ציבור חרדיים; הוכיחה את עצמה כיעילה בהשפעתה החיובית. גם כאן ישנו עדיין כר נרחב לפעילות, אשר תציג באופן ברור ורהוט את עמדות היהדות החרדית בנושאים העומדים על הפרק.

המבחן האמיתי הינו ביכולתינו לזהות בכל זמן נתון את כלי הנשק הנדרשים בשעה זו על מנת להגן על אורח חיינו כיהודים שומרי תורה ומצוות במדינת ישראל.

לא לנוח על זרי הדפנה ולהסתפק באמצעים שהיו יעילים אולי לפני דור או שניים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד