י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עיר חרדית בלב ואדי ערה

לפי תוכנית הממשלה, היישוב חריש יהפוך בתוך עשור לעיר חרדית גדולה. נפתח מוקד רישום לזוגות צעירים

ואדי ערה. צילום ארכיון: מנח זרקא
ואדי ערה. צילום ארכיון: מנח זרקא

בין היישובים הערביים המאכלסים בצפיפות את ואדי ערה, עומדת לקום בקרוב עיר חרדית גדולה חדשה: על פי תכנית של נשרד השיכון, בתוך עשור יהפוך היישוב הקטן חריש, בו חיים כיום כ-1,500 תושבים, לעיר, אליה ינהרו עשרות אלפי חרדים.

לפי עיתון 'מעריב', המדווח על כך, נפגשו נציגי המועצה המקומית חריש-קציר עם אנשי משרד ראש הממשלה, משרד השיכון ומינהל מקרקעי ישראל והחליטו על הקמת העיר החרדית החדשה. על-פי התוכנית יעברו לעיר 25,000 משפחות חרדיות, כאשר 3,000 מהן יחלו לזרום אליה בעוד שנה וחצי, עם השלמת בנייתן של יחידות הדיור החדשות הראשונות.

היישוב חריש ממוקם צפונית לחדרה ומונה תושבים ערבים, חילונים, דתיים ועולים חדשים. בשנים האחרונות הושקעו ביישוב עשרות מיליוני דולרים במטרה למשוך זוגות חילונים צעירים ולהפוך אותו לעיר גדולה באזור, אך החלום הורוד התרסק. המשפחות לא הגיעו, בעיקר בשל המרחק מהמרכז והיעדר מקומות עבודה.

לפי 'מעריב', בשנתיים האחרונות החלו גורמים חרדיים להפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות בממשלה, במטרה לרכוש את האדמות וליישב בהן משפחות צעירות חרדיות.

הבוקר ייצא ראש המועצה, יעקב אמור, לארצות הברית, שם ייפגש עם ראשי קהילה המעוניינים לרכוש כ-2,500 יחידות דיור עבור משפחות אמריקניות וקנדיות. נוסף על כך, נפתח בירושלים מוקד רישום לזוגות שיהיה למעשה יריית הפתיחה לעיר החרדית הבאה.


התוכנית החדשה לא מתקבלת ברוח טובה באזור. התושבים החילונים בחריש, שהתרגלו לאורח חיים מסוים, חוששים כי זרם המשפחות החרדיות הצפוי יביא לשינוי דרסטי ביישוב. חלקם אפילו מדברים על עזיבה. גם התושבים הערבים בישוב חוששים מהשינוי הדמוגרפי.

אולם, למרות התגובות, במועצה המקומית נחושים להמשיך בתוכנית. "הרעיון היה ונשאר להקים עיר גדולה ולאזן דמוגרפית את האזור. החילונים לא רצו לבוא, אבל החרדים שמחים להגיע לכאן".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד