ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

בוימלגרין מציע שותפות ל'קפיטל'

פרסום ראשון: שייע בוימלגרין, שרכש את חברת 'אזורים', עומד להציע ל'בוימלגרין קפיטל' להיכנס ל'אזורים'

איש העסקים ר' שייע בוימלגרין וסגנו ומנהל עסקיו בישראל, ר' יוסי שניאורסון
איש העסקים ר' שייע בוימלגרין וסגנו ומנהל עסקיו בישראל, ר' יוסי שניאורסון

חברת 'ש. בוימלגרין אחזקות', החברה הפרטית של איל הנדל"ן החרדי ר' שייע בוימלגרין, שחתמה בשבוע שעבר על עסקת חברת הבנייה 'אזורים', ובעלת השליטה ב-88 אחוז ב'בוימלגרין קפיטל', עומדת להציע לחברת 'בוימלגרין קפיטל' הבורסאית להיכנס לעיסקת 'אזורים'. כך נודע לכתב 'בחדרי חרדים'

בעקבות הצעה זו תזומן בקרוב אסיפת בעלי מניות של 'בוימלגרין קפיטל', כשעל סדר היום העברת החלטה לאישור האסיפה לכניסת 'בוימלגרין קפיטל' לשותפות בעיסקת אזורים עם חברת 'ש.בוימלגרין'.

אסיפת בעלי המניות, שלפי החוק תזומן 21 יום מיום ההזמנה, תדון וככל הנראה תאשר את קבלת ההצעה. גורמים כלכליים אומרים, כי "זו כמעט מתנה של איש העסקים לחברה הציבורית, שכן הוא הסוחב על גבו את עיסקת ענק ונותן את חלקה לחברה הציבורית".

את תגובת מנהל עסקיו של בוימלגרין בישראל, איש העסקים ר' יוסי שניאורסון, לא ניתן היה להשיג.

ר' שייע בוימלגרין, איל נדל"ן ובעליו של בנק 'ליברטי פוינט' בניו-יורק, רכש את גרעין השליטה בחברת הנדל"ן 'אזורים', השייכת לקבוצת איי.די.בי שבשליטת איש העסקים נוחי דנקנר, לפי שווי של 500 מיליון דולר. מדובר על גרעין שליטה של 63.8% ממניות החברה, שבאחזקת אי.די.בי פיתוח, עליהם ישלם בומלגרין כ-320 מיליון דולר.

עם רכישת החברה הפך ר' שייע בוימלגרין לבעל השליטה באחת משלוש חברות הבנייה למגורים הגדולות בישראל, לצידן של אפריקה ישראל ושיכון עובדים.

מאז פרסום העיסקה ביום ו' זינקה מניית 'אזורים', ומשווי חברה של כמיליארד ו-650 מיליון שקל חצתה היום החברה את שווי שני מיליארד שקלים. כלכלנים אומרים, כי זו הצבעת אמון מוחצת של המשקיעים בקונה והבעלים של החברה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד