ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ליצמן בקמפיין אישי

ליצמן קרא היטב את התמונה בשטח. כך הוחלט לצאת בקמפיין בו הוא מוצג כמי שדואג לכלל ולפרט

'שליח ציבור'. שער העיתון של ליצמן
'שליח ציבור'. שער העיתון של ליצמן

ח"כ יעקב ליצמן, יצא בסוף השבוע בקמפיין אישי, ובעיתון מיוחד שמכיל 16 עמודי צבע שכותרתו 'שליח ציבור', פורטו פעולותיו ודרכי עבודתו מאז החל לכהן כחבר כנסת בשנת תשנ"ט. העיתון חולק ברחבי הארץ בעשרות אלפי עותקים, תוך שיתוף פעולה עם עיתון 'המודיע'.

עכשיו כולם יכירו את ליצמן האחר. את ליצמן העסקן המסור לכלל ולפרט, שגם נע בדרכים מבוקר ועד לילה כדי לעזור לכל הפונים אליו.

אין זה סוד, כי תדמיתו של ליצמן בציבור החרדי אינה טובה, וזאת בלשון המעטה. לא רק בציבור הליטאי, אלא גם בקרב חסידויות רבות, נתפס ליצמן כאיש כוחני ואגרסיבי. פרשת המו"מ עם בעלז, היתה האקורד הפומבי האחרון בשרשרת ארוכה של התנהלות זו.

עוד לפני פרשת בעלז, זוכרים ב'דגל' היטב את פרשת כניסת 'אגודה' לקואליציה, ובעיקר את כניסתו לתפקיד יו"ר ועדת הכספים, בניגוד לדעתו של הגרי"ש אלישיב, ובניגוד להסכמה שבשתיקה בין נציגי 'אגודה' ו'דגל', שלא לבצע פעולות בקום ועשה, כאשר הדבר נוגד את עמדת אחד מגדולי התורה הבולטים.

פרשה זו עדיין לא ירדה לנבכי ההיסטוריה, ורק אמש, במהלך כנס הבחירות של 'דגל' שהתקיים בירושלים, במעמד חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל' בראשותם של הגרי"ש אלישיב והגראי"ל שטיינמן שנשא את המשא המרכזי, נשמעו קודם לכן דבריו של הגר"י אפרתי, אשר השמיע דברי ביקורת נוקבים על אופן התנהלותו של ליצמן בקדנציה היוצאת, אשר הביאה לרבים להגיע למסקנה, שלא להצביע בבחירות עבור רשימת 'יהדות התורה', ולמרות עובדה זו, הכריעו גדולי התורה להצביע עבור רשימה זו.

חשוב לציין, כי הדברים נאמרו בנוכחותו של הגרי"ש אלישיב, וככל הידוע גם על דעתו.

ליצמן וחבר יועציו, קוראים היטב את התמונה בשטח. הם גם מודעים לביקורת הקשה נגד ליצמן, שכאמור, מקבלת ביטוי נרחב גם בחסידויות רבות, וגם האדמורי"ם שקראו בסופו של דבר להצביע לרשימת 'יהדות התורה' (שסימנה ג'), אינם מסתירים את שבט ביקורתם נגד ראש רשימת 'יהדות התורה' ונציג חסידות גור.זו הסיבה שהביאה אותם לצאת בקמפיין אישי בו יוצג ליצמן 'שליח הציבור', הפעלתן והנמרץ, שדואג לכלל היהדות החרדית, לכלל ולפרט.

וכן, גם 'הצצה נדירה לעולם מדהים של שליחות ועשיה למען הכלל והפרט'.

המלאכה הוטלה על משרד הפרסום 'מנוף', ואילו את מלאכת העריכה עשה עורך העיתון 'עניינים' נתי טוקר. למשימה גם גוייס העיתונאי והפרשן הפוליטי יעקב ריבלין, שערך ראיון מיוחד עם ליצמן, והספיק עוד בטרם הפצת העיתון, לפרסם את הראיון במלואו גם בעיתון 'בקהילה'.

העיתון נפתח ב'פניה אישית לאנ"ש די בכל אתר ואתר'. לא סתם פניה, אלא 'מלב אל לב'. מתוך תקווה שהדברים אכן יכנסו לליבם של הקוראים.

ומה כותב שם ליצמן? בלי כחל ושרק הוא מתאר את עצמו ופעילותו עם הרבה סופרלטיבים. אם לא די בכך ליצמן "יכול אני להעיד כי מעולם לא היתה פניה שלא טופלה... מנקודת מבטי, תסמונת הדלת הפתוחה איננה סיסמת בחירות. הוא עובדת חיים מוצקה שכל אחד יכול היה להתרשם ממנה".

כדי להוכיח נקודה מרכזית זו בפעילותו של ליצמן, מתפרסמת תמונה אחת ששוה לא פחות מ-23 אלף מכתבים. בעמוד המקביל תמונת ענק של ארון הקלסרים הענק שזכה לכותרת: "23.054 תיקים (בלי שר)". בקיצור, שיר שבח והלל על ליצמן, בצירוף תמונות למכביר, ובעיקר, הדאבל האמצעי שמזכיר את מדור 'קהילות הקודש' של עיתון 'בקהילה' עם לא פחות מ-23 תמונות בהן מופיע ליצמן במקומות ובאירועים שונים, עם רבנים ואדמורי"ם ועוד.

בעיתון גם נעשה שימוש פעיל בשם 'יעקב'. הראיון מופיע תחת הכותרת 'קול יעקב' (יעקב מראיין את יעקב – ריבלין את ליצמן), עמוד שלם עם מכתבי תודה והערכה מופיע תחת השם 'זכור זאת ליעקב', כדי שאיש לא ישכח את השם יעקב (ליצמן).

בהחלט, אף אחד אכן לא ישכח, לפחות לא בקדנציה הקרובה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד