י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרבי מגור: "נגד ההתנתקות"

"חושבים שהתוכנית הועילה? ומה קרה? החמאס עלה לשלטון. זה רק עודד אותם. נתנגד גם בעתיד"

"נתנגד גם בעתיד לתוכנית של התנתקות". האדמו"ר מגור
"נתנגד גם בעתיד לתוכנית של התנתקות". האדמו"ר מגור

האדמו"ר מגור קיבל אתמול (ב) את הגאון רבי טוביה בלוי, רבה של קהילה חב"ד בשכונת נווה יעקב בירושלים, לשיחה שארכה 25 דקות.

לפי האתר החב"די 'שטורעם נט', השיחה בין השניים נסבה על מספר דברים, שעל חלקם הרב בלוי אינו מוכן לספר. אולם, לדבריו,מהשיחה עולה כי האדמו"ר מגור הביע את התנגדותו, באופן נחרץ, לתוכנית ההתנתקות.

האדמו"ר מגור הביע את דבריו בכאב רב כנגד תוכנית ההתנתקות ואמר, בין היתר: "חושבים שהתוכנית הזו הועילה? ומה בפועל קרה? החמאס עלה לשלטון, זה רק עודד אותם. אנחנו נתנגד גם בעתיד לתוכנית של התנתקות כפי שעשינו בעבר". לדברי הרב בלוי, הוא ביקש מהאדמו"ר והציע בפניו כי באם יפורסם הדבר באופן רשמי, שעמדתה של אגודת ישראל היא נגד התנתקות נוספת, הדבר יועיל רבות לקדש שם שמים.

לדברי הרב בלוי, אמר לו האדמו"ר אודות כניסתה של אגודת ישראל לקואליצית שרון, כי אם לא היו נכנסים, שרון היה מעדיף קואליציה עם שינוי. "מפלגת שינוי היא דבר שלא היה בהיסטוריה, היו מפלגות שלחמו בחרדים, אבל זו מפלגה שחרטה את המלחמה הזו על סדר יומה כדבר היחיד. לא נשמע כדבר הזה, היה צריך לעשות הכל כדי שמפלגה כזו לא תהיה".

האדמו"ר מגור סיפר עוד, כי לפני שאגודת ישראל נכנסה לקואליציה פנה אליו אחד מרבניו גוש קטיף וביקש שאגודת ישראל תמנע מלהיכנס לקואליצית שרון. "הוא ישב בדיוק היכן שאתה יושב עכשיו" אמר האדמו"ר מגור לרב בלוי. "והוצאתי לו דף ועט ואמרתי לו שאני מוכן לחתום למטה שלא נכנס לממשלת שרון בתנאי שאותו רב יחתום למעלה שהוא שותף ישיר לכל מה שמפלגת שינוי תגרום בישיבתה בקולאיציה, כולל הסבל הבלתי יתואר של משפחת רבות, ברוכות ילדים, שנאנקים תחת הנטל. כמובן שאותו רב לא הסכים לחתום על מסמך כזה".

'שטורעם נט' מדווח גם על אנקדוטה שסיפר לו האדמו"ר: בשעתו היו ראש הממשלה שרון וחבר הכנסת מוניה (אברהם) שפירא ידידים טובים. כאשר ביקש שרון לגזור את הגזירות הכלכליות על משפחות ברוכות ילדים, ביקשתי בערב יום כיפור מבניו של ח"כ שפירא שיבקשו מאימם שתטלפן לשרון, כרעייתו של חברו הטוב לשעבר, ותתחנן בפניו לשקול שנית את הגזירה. "שרון אפילו לא רצה לקבל את שיחת הטלפון", אמר האדמו"ר מגור. "תראה איפה הוא היום...".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד