י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

איזה כובע יאכלו הסוקרים?

לא נסתכן אם נעריך, שהסוקרים יצטרכו לאכול כמה כובעים. זו לא תהיה הפעם הראשונה וגם לא האחרונה

הגראי"ל שטיינמן מצביע (צילום: שוקי לרר)
הגראי"ל שטיינמן מצביע (צילום: שוקי לרר)

סקרים רבותי, סקרים, אבל כבר אמר פוליטיקאי ותיק, הוותיק ביותר במערכת הפוליטית, שמעון פרס, כי הסקרים הם כמו בושם: טוב להריח אבל לא טוב לשתות. ומי כמו פרס, שהתבשם פעמים רבות מהבושם, הריח, הציץ וגם נפגע. מאוד. הפעם, מקווה פרס, הסקרים יהיו לטובתו, אחרת יחזור פרס לספסלי האופוזיציה, ומשם אל מחוזות ההיסטוריה.

זה התחיל בבום גדול. עמיר פרץ נבחר לראשות מפלגת העבודה, ומוציא את נציגי המפלגה מהממשלה. שרון מתכנן כבר זמן רב את הקמת 'קדימה', ומבצע אותה הלכה למעשה. שרון מתמוטט, אבל בסקרים ממשיכה 'קדימה' לנסוק.

לפני חודשיים, כבר עמדה 'קדימה' על 44 מנדטים. אבל לכולם היה ברור, שזה יסתיים במספר הרבה יותר נמוך. 'קדימה' נוחתת משבוע לשבוע, ולשפל הגיעה בסקרים האחרונים שפורסמו לפני הבחירות, עם ממוצע של 34 מנדטים. הסוקרים התעקשו על הנתונים שלהם, אך כל מי שיש לו קצת חוש ריח פוליטי הבין שגם הפעם הסוקרים טועים. כמעט, כרגיל.

בימים האחרונים, ניסו הסוקרים להתלות באחוז הצבעה נמוך, שישנה באופן קיצוני את התוצאות הסופיות. לדבריהם, הדבר יפגע בעיקר במפלגות הגדולות, ובראשן 'קדימה'.

הסוקרים כבר מכינים את התירוצים. הם יצטרכו לאכול כמה כובעים, כש'קדימה' לא תעבור - כפי שהדברים נראים עתה - את גבול ה-30 מנדטים.

ועכשיו לשטח.

הדיווחים מהשטח מצביעים על מספר מפלגות שפעילות מאוד, ומצליחות להביא לקלפיות את מרבית תומכיהם. בעיקר מפלגות 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן וש"ס. גם ב'יהדות התורה' יש פעילות טובה, אך אין להשוות את הפעילות למערכות בחירות קודמות. הפעילים המרכזיים מודים, שלולי מסע הבחירות יוצא הדופן של הגראי"ל שטיינמן, השטח היה רדום עוד יותר.

פעילי מפלגת הגימלאים עושים גם הם עבודה יפה, אך הם זוכים לקולות מצעירים רבים, שלא מצאו שום עניין בבחירות ובמפלגות הגדולות,ולכן מגיעים להצביע כדי לתמוך בהוריהם, בסבים ובסבתות. וכן, יש גם רבים שחושבים מה יקרה להם כשיגיעו לגיל הפנסיה.

הימין גם הוא התעורר. ביישוב הקראווילות ניצן, היו התושבים בדיעה שאין למי להצביע ולכן יש להחרים את הבחירות. ברגע האחרון, התעוררו גם שם, עד שנאלצו להוסיף קלפי כדי לעמוד בלחץ המצביעים.

ועכשיו לתוצאות.

אני מוכן להסתכן בתוצאות הבחירות כלהלן, עם אפשרות לתזוזה של מנדט לכאן או לכאן במרבית המפלגות:

קדימה – 30
העבודה- 22
ליכוד – 15
ישראל ביתנו – 13
ש"ס – 12
האיחוד הלאומי מפד"ל – 9
יהדות התורה – 6
ערבים – 6
מרצ - 5
גימלאים – 2

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד