י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרב שמואל טל: הצביעו ש''ס

לדבריו, החליט שחייבים להצביע בבחירות, כי צריך לעצור את 'קדימה'. ומרזל? הוא בחור טוב, אך אין לו סיכוי

לעצור את קדימה. הרב שמואל טל
לעצור את קדימה. הרב שמואל טל

הרב שמואל טל, ראש ישיבת 'תורת החיים' מנווה דקלים, שעבר לאחר הגרוש ליישוב יד בנימין יחד עם ישיבתו ותלמידיו, כינס הערב את תלמידיו בבית המדרש והמליץ להצביע לש"ס. כך מדווח אתר 'קטיף נט'.

הרב שמואל טל, שאחיו נחום לנגנטל כיהן כחבר כנסת מטעם המפד"ל, אמר כי הוא מבין את אלו שבחרו לבחור בבחירות אלו עבור המפד"ל והאיחוד הלאומי, מפני שהם "יותר ארצישראלים והם חברים משלנו", אך הוא חושב וממליץ להצביע עבור ש"ס.

הרב טל הסביר כי המטרה בשעה זו היא לעצור את מפלגת קדימה. "קיים סיכוי טוב, כי ש"ס תהיה מפלגה גדולה והיא תחבור בקלות למפלגת העבודה וישראל ביתנו, ויחד יהוו בלוק מול קדימה ואנשיו".

אולם הלימודים היה מלא בבחורים ובתושבים מהיישוב, שבאו לשמוע את דברו של הרב לקראת הבחירות.

הרב טל נשאל בקשר להצבעה עבור ברוך מרזל והשיב: ברוך הוא בחור טוב, אך אין לו סיכוי לעבור את אחוז החסימה. על כן חבל לאבד את הקולות ולהצביע עבורו.

הרב אמר כי היו רגעים בהם חשב כי אין להצביע בבחירות אלו, אולם לאחר שנוכח לדעת שקיימת אפשרות יותר מסבירה כי אפשר לחסום את קדימה, הוא החליט שחייבים להצביע בבחירות.

הרב שמואל טל, שאינו עוזב את מקום מגוריו, חרג השבוע ממנהגו ונסע להיפגש עם הגר"ע יוסף ועם יו"ר ש"ס אלי ישי. הרב טל בא להודיע להם על החלטתו וביקש מהם הסבר על צעדיהם בעבר.

הרב עובדיה יוסף אמר, כי אנשים הוליכו אותו שולל בנוגע להסכם אוסלו, וכי הוא יודע שאסור להחזיר שטחים לגויים ויש בכך משום פיקוח נפש. הוא אמר שהוא לא ייתן את ידו לפעולה נוספת כזו בעתיד. גם אלי ישי הבטיח לרב טל שלא יתמוך בגרוש נוסף של יהודים מבתיהם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד