י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הכל פתוח

גורל הממשלה הבאה יקבע בשכונת התקווה בת"א. פרץ יכול לקבוע האם אולמרט יהיה ראש הממשלה

אולמרט בכותל, לאחר פירסום תוצאות המדגמים (צילום: לע"מ)
אולמרט בכותל, לאחר פירסום תוצאות המדגמים (צילום: לע"מ)

גורלה של הממשלה הבאה יקבע בשכונת התקווה בתל-אביב. יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ יקבע האם אהוד אולמרט יהיה ראש הממשלה הבא או לא. אין לאולמרט שום אפשרות להקים ממשלה ללא פרץ. צמצום הפער בין 'קדימה' ל'עבודה' יכול בהחלט לשנות את התמונה.

תוצאות האמת מצביעות על צמצום הפער, אך לא בצורה משמעותית, כך שאין מנוס אלא להמתין לתוצאות הסופיות.

הכותרת 'הכל פתוח' היא לא ניחוש פרוע וגם לא משאלת לב, אלא ניתוח המפה הפוליטית ותוצאות הבחירות שנערכו היום. במידה והפער בין קדימה לעבודה יישאר בעינו, קרי 28 מנדטים לקדימה ו-20 מנדטים לעבודה, אולמרט ירכיב את הממשלה, אמנם בקושי רב ועם תשלום מחיר כבד לשותפיו, אך הוא יהיה ראש הממשלה.

אולמרט קלט די מהר את התוצאות. הוא מבין היטב, שהוא ייאלץ לגנוז את תוכנית ההתכנסות שלו. הוא יאלץ לשלם מחיר גבוה גם בתחום הכלכלי-חברתי ולא רק בגלל מפלגת העבודה. גם מפלגת הגמלאים – הפתעת הבחירות – תגרום לו לשנות מהקצה אל הקצה כמה אמירות נחרצות, וגם את המדיניות עליה הצהיר במהלך מערכת הבחירות.

בנאום הניצחון שלו, כבר שכח אולמרט לחלוטין את תוכנית ההתכנסות שלו. היא לא הוזכרה ולו במילה אחת. מנגד, הוא כבר מדבר על תכנית חברתית מקיפה שיש באמתחתו, כדי לחלץ את העניים והחלשים ממצוקתם.

אלי ישי כבר הבהיר הערב, שש"ס לא תצטרף לממשלה שעם קווי היסוד שלה תהיה התחייבות להתנתקות נוספת. גם 'יהדות התורה' לא תוכל לתת את ידה לכך, והאדמו"ר מגור כבר הבהיר זאת בימים האחרונים באופן הברור והנחרץ ביותר.

עמיר פרץ לא ממהר לשום מקום. הוא וגם עמיתיו הבכירים במפלגה, אינם מדברים ולו במילה אחת בתחום המדיני. הם מתמקדים אך ורק בתחום החברתי, ולא בכדי. פרץ לא הסתיר את רצונו להיות ראש ממשלה. תוצאות הבחירות הבהירו לו, שללא מפלגות ימניות, לא יוכל להרכיב ממשלה.

לפרץ יש אפשרות להרכיב ממשלה. גוש העבודה, מרכז, חרדים יחד עם ליברמן זה בהחלט אפשרי. נתניהו כבר הודיע כי פניו לאופוזיציה. בנתונים הנוכחיים בהם קיבלו המפלגות הערביות 10 מנדטים, אין לגוש הימין בלוק חוסם.

ועכשיו לסקרים ולסוקרים. כפי שכתבנו בידיעה נפרדת, אין ספק שכל הסוקרים יצטרכו לאכול הרבה כובעים. אף אחד לא ניחש את הפתעת הבחירות – הגמלאים. אף אחד לא נתן לקדימה פחות מ-30 מנדטים. גם ש"ס לא קיבלה בשום סקר 13 מנדטים. עכשיו גם אין להם שום תירוץ על אחוז הצבעה נמוך במיוחד. בסך הכל ההפרש בין הבחירות הנוכחיות לבחירות הקודמות, מסתכם ב-4 אחוז בלבד.

הסתכנתי בניחוש תוצאות הבחירות, עם אפשרות לתזוזה של מנדט לכאן או לכאן במרבית המפלגות, והתוצאות, ברובן המכריע, די קרובות לתוצאות האמת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד