י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

עכשיו תורכם

הרב משה גרילק מזכיר לח"כים של 'יהדות התורה' שהציבור עשה את חלקו. כעת תורם לקדש שם-שמים

"אנו מילאנו את חובתנו וקידשנו שם שמים - הגיע תורכם". ח"כי אגו"י (צילום: שוקי לרר)
"אנו מילאנו את חובתנו וקידשנו שם שמים - הגיע תורכם". ח"כי אגו"י (צילום: שוקי לרר)



אנו הציבור החרדי, ברובו הגדול קידש אתמול שם שמים. הוא הלך להצביע כמצוות רבותינו שליט"א ומתוך הכרה מלאה בחשיבות הצבעה זו. זה אכן היה קידוש השם, למען ידע העם כולו כמה אנשים מצהירים שרצונם שהחיים בארץ יתנהלו על פי השולחן ערוך בארץ. מלבד זאת, כשראינו את התמסרותם של גדולי ישראל שליט"א למען הצלחת הבחירות עד כפי הפקרת עצמם למען המטרה הקדושה, וגם שמענו על גדולים שצמו ביום הבחירות למען הצלחת הרשימה הבנו מה גודל החוב על כן קיימנו אותו בשמחה.

ועתה, אחרי שאנו מילאנו את חובתנו וקידשנו שם שמים - הגיע תורכם. עכשיו עליכם, נבחרי הציבור שלנו לקדש שם שמים במשך כל ימי כהונת כנסת זו.

ולקדש שם שמים פירושו, קודם כל עבודה צוות של כולכם למען הכלל כולו, מבלי העדפה סיעתית זו או אחרת. לשם כך נבחרתם על ידי ציבור מגוון המכיל בקרבו את כל שבטי ה'. זה סוד רעיונה הבסיסי של אגודת ישראל בפי מייסדיה. אל תנועה למדונו ראשונים באים לעבוד למען הכלל כשאת הנאמנות השבטית משאירים לשטיבל לכולל או לבית הכנסת מהם באנו.

לקדש שמים פירושו, שלא יהיה ריב ומצה בין חברי הסיעה, לא הטחת האשמות הדדיות כאשר מתגלה וויכוח – שהוא לגיטימי בהחלט - , וכמו שנדרש מן הציבור כולו לשמוע ולהיכנע ולהניח בצד את כל ביקורתו וטענותיו, כל אחד מנקודת ראותו כלפי נציגים אלו או אחרים, כך גם עליכם ולשמוע מתוך הכנעה לפסק דינם של גדולי ישראל. הכנעה זו תלמד אותנו שאתם באמת הנציגים שלנו.

לקדש שם שמים, פירושו הופעה בהדר יהודי בכנסת מול העם כולו. לא לרדת, בשום פנים ואופן, לתת רמה של השפה הנלוזה הפוגעת והמעליבה זו השגורה בפי מתנגדינו. לא לנהוג כך גם לא כלפי אויבינו הגדולים. למען יראו הכול גם בסגנון התגובה כי שם ה' נקרא עליכם. תקיפות – כן! דחיית כל עלילה והשמצה – כן!

לקדש שם שמים פירושו, לא להתנשא בשום מקרה ואופן על פני הזולת. לא לגרום לציבור החילוני את התחושה שאנו רוצים להשתלט עליו, להכתיב לו מה לעשות. כפיית חוקים ואורחות חיים לא תצלח. רק תגרום לכעס מתגבר ללא תועלת מעשית. בכל מקרה כזה רק, אבל רק, כאשר גדולי ישראל שליט"א. יורו במפורש לפעול בכיוון זה. וגם אז בלי התלהמות כי למה לערוך הנשמה מלאכותית למפלגת "שינוי" שנפחה את נשמתה לעינינו. הרי אתם בעצמכם הודיתם אחר עלייתה המטאורית של שינוי שהביטויים המתנשאים תרמו רבות לכך.

ואנו משוכנעים שאכן, אתם רבי המעש והפעילות ששירתתם עד היום נאמנה את היהדות החרדית ששלחה אתכם שמתוך הכרת הטוב לציבור הגדול שבחר בהם, לא תאכזבו אותו בתחומים אלו מעבר לכל הישג משמעותי שתשיגו עבור הקהילה שלנו.

מאמרו של הרב משה גרילק מתפרסם ב'משפחה'

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד