י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

המחבל התחפש לחרדי

4 יהודים תושבי קדומים נרצחו לאחר שנתנו טרמפ למחבל. המחבל פוצץ את מטען החבלה בתוך רכבם

המכונית לאחר הפיגוע
המכונית לאחר הפיגוע

ארבעה יהודים, בני זוג מהישוב קדומים שבשומרון צעירה ונער בן 14 נהרגו אמש בפיצוץ בתוך מכוניתם בסמוך לתחנת הדלק בכניסה לקדומים. הפיגוע הרצחני אירע לאחר שמחבל שהתחפש ליהודי חרדי ביקש לעצור טרמפ. מספר דקות לאחר שעלה למעונית, פוצץ את מטען החבלה וכל הנוסעים נהרגו.

מחקירת כוחות הבטחון עולה, כי ברכב הישראלי ישבו בני זוג יהודים תושבי קדומים, אשר נסעו ממרכז הארץ בחזרה לביתם. בטרמפיאדה שליד הישוב קרני שומרון, הם העלו למכונית צעירה שהיתה בדרכה לקדומים, וכן את המחבל - שהיה מחופש ליהודי חרדי.

המכונית המשיכה בדרכה, וכעבור מספר דקות, כשהתקרבו לצומת הסמוך לקדומים, המחבל פוצץ את עצמו. לא ברור האם המחבל נשא על גופו חגורת נפץ או תיק שבתוכו היה המטען עם חומר הנפץ. מעוצמת הפיגוע, עפו רסיסי המכונית למרחק רב, והרכב נשרף כליל. כוחות מכבי אש שהוזעקו למקום כיבו את הדליקה.

הדי הפיצוץ נשמעו היטב בקדומים. כוחות גדולים של משטרה ושל צבא הגיעו למקום האירוע. גם צוותים של מד"א ירקון הגיעו למקום כדי לבדוק אם יש נפגעים נוספים. ככל הנראה, בסמוך לצומת היה באותה עת נער בן 14 תושב קדומים, שנהרג אף הוא בפיגוע.

יצחק ויינברג, מתנדב זק"א סיפר ל-ynet: "ראיתי רכב עולה עשן, מחוסל כולו. יש יותר מהרוג אחד בזירה. הרכב עדיין מעשן. יש פיזור נרחב של חלקי הגופה. החבלנים הגיעו עכשיו למקום ומרחיקים אותנו ממנו".

ראש מועצת קדומים דניאלה וייס אמרה ל-ynet לאחר האירוע: "כבר אתמול ראינו מחבל מסתובב, התושבים פה התלוננו לצבא והוא נתפס. מסתבר שהיה מבוקש שב"כ ומסתבר שהחשדות שלנו לא היו לשווא וזה רק היה 'פרומו' למה שקרה הערב". לדבריה, "אנחנו מתייחסים ברכות לאויב וגורמים לו להרמת ראש, צריך לפגוע בו בצורה שלא יוכל להרים את הראש".

גדודי חללי אל-אקצה של ארגון הפתח קיבלו על עצמם את האחריות לפיגוע. בהודעת הארגון נאמר, כי המחבל הוא אחמד מחמוד משארקה, בן 24 תושב אל-בורג' שליד הכפר דורא באזור חברון.

הפלשתינים מסרו, כי משארקה הוא רווק, שכמעט מתחילת האינתיפדה היה מבוקש על ידי צה"ל בעיקר בגלל פעילות בגיהאד, אך הצליח להימלט מחברון וחי באזור מחנה הפליטים אל עיין שבשכם. משארקה אף נעצר ונחקר בתקופה הארונה על ידי מנגנוני הביטחון הפלשתיני.

בכיר בגדודי חללי אל אקצה ממחנה הפליטים בלטה אמר ל-ynet כי הארגון מכין פיגועים נוספים בתגובה לחיסול ורדיפת אנשיו בתקופה האחרונה על ידי צה"ל. לדבריו, הפיגוע הערב כלל "פעולת הסחה מבריקה". עוד אמר הבכיר כי הארגון ימשיך את פעולות ההתנגדות לישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד