י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בן תשעים לשוח

הרב מנחם פרוש חגג יום הולדת 90. הבן מאיר שהולך בדרכו ערך לו מסיבה מרגשת בביתו

היו ימים. פרוש יחד עם עמיתו לורנץ ואברמוביץ בשיחה עם בגין לאחר מערכת הבחירות בתשל"ז
היו ימים. פרוש יחד עם עמיתו לורנץ ואברמוביץ בשיחה עם בגין לאחר מערכת הבחירות בתשל"ז

מערכת הבחירות שהסתיימה השבוע, לא היה מתאים ממנה כדי לערוך מסיבת יום הולדת לאחד מעסקני הציבור הותיקים של היהדות החרדית, הרב מנחם פרוש, משפחה שזה לה הדור הרביעי שמעורבים באופן משמעותי בחיים הציבוריים של היהדות החרדית.

המסיבה המרגשת במיוחד, נערכה השבוע לעסקן הציבורי הוותיק במלאת לו 90 שנה. המסיבה נערכה בביתו של בנו וממשיך דרכו בעסקנות, ח"כ מאיר פרוש בשכ' רוממה בירושלים, בהשתתפות כל בני המשפחה וידידים קרובים.

ר' מנחם פרוש נולד בכ"ח אדר ב' תרע"ו, לאביו ר' משה פרוש ז"ל, שהיה מראשי 'אגודת ישראל' במשך שנים רבות, ומהעסקנים הבולטים של היהדות החרדית. הוא כיהן כסגן ראש עיריית ירושלים תקופה ממושכת.

בנו, ר' מנחם הלך בדרכו, וכיהן כחבר מועצת עירית ירושלים וכסגן ראש העיר במשך 5 שנים. במהלך 90 שנות חייו, מילא מגוון רחב של תפקידים ציבוריים. כן שימש ככתב וכעורך בעיתונים 'קול ישראל' ו'המבשר'.

הוא החל לכהן בכנסת בשנת 59' (הכנסת הרביעית) ועד 1996 (הכנסת השתיים עשרה). בשתי קדנציות חלקיות גם כיהן כסגן שר העבודה והרווחה. לאחר שפרש מהכנסת, העביר את שרביט העסקנות לבנו ח"כ מאיר פרוש שנכנס לכנסת ה-14 במקום אביו. גם הוא כיהן כסגן ראש עיריית ירושלים במשך 7 שנים מתוך 13 שנות חברותו במועצת העיר.

ר' מנחם פרוש, ממשיך גם בימים אלו לעבוד, כמעט כרגיל, ומגיע למשרד 'אגודת ישראל' ברח' פרס המיתולוגי בירושלים. בימים אלו הוא עובד על ספרו האוטוביוגרפי, לאחר שסיים לפני מספר שנים להשלים את סידרת הספרים על אביו 'שרשרת הדורות'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד