י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פתחו מועדון

אם אתה לא סוכן ביטוח, אסור לך למכור ביטוח. אז מה עשו יזמי תכנית הביטוח למגזר החרדי?

"חפרנו בחוק". עו"ד עמיקם הדר
"חפרנו בחוק". עו"ד עמיקם הדר

יועצים משפטיים הצליחו למצוא פרצה בחוק, כדי לאפשר לתכנית הביטוח של המגזר החרדי 'כולנו יחד' - להמשיך לרוץ.

התכנית יצאה לדרך לפני מספר חודשים, ביוזמת איש העסקים יוסי רוזנשטיין. המטרה היתה לאגד את הציבור החרדי, על מנת לקבל פוליסות ביטוח מוזלות. הפרויקט יצא לדרך בשיתוף 'אריה' ו'סיני' חברות לביטוח.

מדובר בשיווק של תוכנית ביטוח (השתלות אברים ניתוחים ועוד) לציבור החרדי, בעלות של ח"י שקלים למשפחה (כולל כל הילדים).

אבל אז התחילו הבעיות המשפטיות. מתברר, כי מי שאינו סוכן ביטוח, אסור לו להתעסק ולמכור פוליסות ביטוח. זוהי עבירה חמורה על החוק. רק השבוע התפרסם בתקשורת כי מתנהלת חקירה נגד סוכן ביטוח שאיבד את תעודת הסוכן שלו, ובכל זאת המשיך לעשות בתחום.

בתלונה שהוגשה למפקח על הביטוח, על-ידי גורמים מתוך המגזר החרדי, פורטה תכנית הביטוח של רוזנשטיין, והועברה בקשה לפסול אותה מפני שהמוכרים אינם סוכני ביטוח.

עורכי הדין חדווה שפירא ועמיקם הדר, ממשרד 'הדר-שפירא', ליוו את הפרויקט מבחינה משפטית, והצליחו למצוא את הפרצה בחוק כדי לאפשר לתכנית להמשיך לרוץ. בתרגיל משפטי יצירתי, הם טענו כי הפרויקט הוא כלל לא למכירת פוליסות ביטוח, ואף אחד לא מתכוון לעסוק בזה. לטענתם, היוזמה היא אך ורק לפתוח מועדון צרכנים חרדי שיעסוק בתחומים שונים. בין השאר, כמובן, יעסוק בגיבוש קבוצות שיפנו במשותף לחברות ביטוח. הפוליסות ימכרו על-ידי החברות עצמן, ולא על-ידי המוכרנים של רוזנשטיין.

במכתב ששיגרה עו"ד חדווה שפירא למנהל תחום ביטוח חיים ב'סיני', היא כותבת: "נציגי פרסום כהלכה מקבלים תגמול כספי אך ורק עבור צירוף מנויים למועדון. אין להם כל קשר למכירת המוצרים, הם לא מתוגמלים על מכירות מוצרים, ואינם מונחים לשכנוע לרכישת מוצרים".

המפקח על הביטוח קיבל את הטענה, ואפילו לא העלה לדיון את בקשת העותרים.

בשיחה עם 'עניינים' אומרת עו"ד חדווה שפירא: " חפרנו בחוק ומצאנו נישה שנקראת 'ספק שירות'. יצרנו מועדון לקוחות צרכנים חרדי, שהוא לא מתעסק רק בביטוח, אלא בתחומים מגוונים. יוסי (רוזנשטיין) עצמו לא מוכר ביטוחים בכלל. היו מקרים שיוסי רצה לקחת קבוצות גדולות של אברכים ועשה אסיפה גדולה. הוא הגיע לשם עם סוכן ביטוח לידו שפירט על התכנית. הם נזהרו מאד".

באדיבות 'עניינים'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד