כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

התינוקת חולה? תישארו בחו"ל

אם יש לכם פצעים על הפנים, לא בטוח ש'אל על' יעלו אתכם לטיסה. תשאלו את משפחת ליפסקר

המשפחה המעוכבת.
המשפחה המעוכבת.

אם אתם חושבים לטוס בזמן הקרוב ב'אל על', כדאי שתוודאו היטב שאין עליכם איזו צלקת חשודה, או פצע באזור הפנים. אחרת, יש סיכוי טוב שתראו את המטוס ממריא בלעדיכם.

כך לפחות ארע למשפחה חרדית, משפחת ליפסקר מקרית מלאכי. על פי דיווח של עיתון 'מעריב', בני המשפחה שביקשו לחזור לארץ מחופשה בשוויץ, עוכבו במשך 24 שעות בשדה התעופה.

הם עברו את ביקורת הדרכונים בנמל התעופה בציריך ושלחו את המזוודות, אלא שאז הגיעה למקום דיילת 'אל על' שהודיעה להם שבתם דינה, בת ארבעה חודשים, לא תוכל לעלות על המטוס. היא הצביעה על סימני אבעבעות הרוח על פניה של התינוקת, וטענה כי יש חשש שהיא תדביק את הנוסעים.

ההורים הסבירו לדיילת כי מדובר רק בצלקות וכי היא כבר החלימה מהמחלה לפני שבוע, אולם דבר לא הועיל, והדיילת סירבה לאפשר להם להתקדם למטוס.

האב, אריה, ביקש שרופא יבדוק את הילדה ויאשר שאין סכנת הידבקות, אבל הדיילות הודיעו כי הטיסה לא תתעכב. בני המשפחה ישבו וחיכו, אך לטענתם, נציגת החברה הסכימה לשוחח איתם רק לאחר ההמראה. "הסברתי לה שהמחלה כבר עברה, אבל היא אפילו לא רצתה להיפגש איתנו, ורק אמרה בטלפון שנחזור עם אישור מרופא", סיפר האב.

בני המשפחה נאלצו לשהות בציריך למשך יממה. רופא מקומי אליו ניגשו למחרת היום פרץ בצחוק למראה הילדה, ולא האמין שבגללה מנעו מהם לעלות לטיסה. "הוא אמר לנו שכל מי שמבין מעט ברפואה - רואה ששלב הדגירה של המחלה עבר כבר לפני שבוע והפצעים היבשים לא מידבקים בכלל", ספרה האם.

עם האישור ביד, באיחור של 24 שעות, עלו בני המשפחה על הטיסה לישראל.

מחברת אל על נמסר בתגובה: "על פי חוקי התעופה הבינלאומיים (יאט"א), חל איסור חמור להעלות לטיסה נוסע אשר יש חשד כי הוא סובל ממחלה מידבקת. במקרה המדובר, נראו סימני המחלה בבירור על פניה של התינוקת, ולא היה בידי המשפחה כל אישור כי המחלה חלפה. כשהוגש אישור כזה - הועלתה המשפחה על הטיסה ללא כל השתהות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה למשפחה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד