י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

האנטנות של גלי צה"ל יפונו

משרד הביטחון מבטיח: אנטנות השידור של גל"צ, הממוקמות בלב בני-ברק, יופנו מהעיר בטווח של כשנתיים

אנטנות גל"צ בלב בני-ברק
אנטנות גל"צ בלב בני-ברק

אנטנות השידור של גל"צ, הממוקמות עשרות שנים במתחם בלב בני-ברק, יופנו מהעיר בטווח של כשנתיים. כך סוכם בפגישה בין ראש העיר ישכר פרנקנטהל, לבין אריה לב, ראש חטיבת נכסים ושיווק מחנות במשרד הביטחון.

מדובר באנטנות של תחנת השידור גל"צ הממוקמות בהר הבנים, במעלה רחוב הרב מימון. מאז כניסתו של ראש העיר לתפקיד, הוא החל לפעול, במסגרת פעילותו התקיפה נגד מתקני שידור סלולאריים ואחרים, לפינוי מתקנים אלו. בנושא זה התקיימו פגישות אחדות בין ראש העיר לבין נציגי משרד הביטחון.

לפני כשנה נפגעו בסיסי האנטנות והתעוררו קשיים לגבי המשך תפעולן. נציגי משרד הביטחון פנו לעירייה בבקשה לקבל אישור לתיקונן, כדי שניתן יהיה להמשיך בהפעלת האתר. בתגובה הודיע ראש העיר, כי יש להקפיא כל אישור לתיקון בסיסי האנטנות, עד למציאת פיתרון מניח את הדעת לפינוי מתקני האנטנות.

במכתב ששלח ראש העיר לפני כחודש למר יעקב תורן, מנכ"ל משרד הביטחון, הוא מציין כי נכון שכאשר התרנים הוקמו לפני שנים רבות הם היו בפאתי העיר, אולם התפתחות העיר הביאה למצב שכיום האנטנות ממוקמות בלב ליבה של העיר, במיקום מרכזי ביותר, והן מוקפות בדירות מגורים.

במכתבו הדגיש ראש העיר כי פעילות האנטנות על כל המתלווה לכך, מהווה מטרד ומפגע קשה ביותר לעיר, וכי לאור העובדה שעתודות הקרקע בעיר מצומצמות ביותר, אזור האנטנות מהווה עתודה תכנונית חשובה לעיר. לפי ראש העיר, האזור נמצא בשלבי תכנון ופיתוח מתקדמים ורחבי היקף, אך בגלל הימצאות האנטנות מסרבים יזמים לפעול באזור, מחשש שלא יוכלו לשווק את הפרוייקטים.

ואכן, בימים אלו התקיימה שוב פגישה רבת-משתתפים במשרדו של ראש העיר, בהשתתפות נציגי אגף ההנדסה ומשרד הביטחון, ולאחריה שיגר מר אריה לב, ראש חטיבת הנכסים ושיווק מחנות במשרד הביטחון, מכתב בו הוא מודיע על פינוי המתקן מהעיר בני-ברק בטווח של כשנתיים ימים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד