כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

"ה' שמר עלי"

ניצולי הפיגוע מדברים: ספר התהילים של ר' אבישי בטונשוילי הציל אותו ומנע מרסיס לחדור לליבו

ר' אבישי בטונשוילי וספר התהילים. צילום: COL
ר' אבישי בטונשוילי וספר התהילים. צילום: COL

בתוך כל סיפורי ההרוגים בפיגוע הטרור הקשה שהיה השבוע בתל-אביב, לפעמים שוכחים את הניסים הגלויים של הניצולים.

נס כזה ארע לר' אבישי בטונשוילי וזוגתו לאה מנחלת הר-חב"ד שבקית מלאכי. הם שהו באזור הפיצוץ, נפגעו מרסיסים והובלו לבית החולים במצב בינוני.

רסיס אחד, קטן, יכול להיות קטלני עד אימה. בשעת הפיצוץ עף רסיס כזה היישר אל ליבו של בטונשוילי. אך הוא נעצר מילימטרים ספורים לפני, כשהוא נתקע בספר התהילים שר' אבישי נשא בדש חולצתו.

בראיון לאתר COL מספר בטונשוילי: "אני ואשתי לאה המאושפזת גם היא במרכז הרפואי 'תל-השומר' הגענו בחול-המועד פסח לתחנה המרכזית בתל-אביב לסדר כמה דברים. כשחצינו את המעבר חציה, שמענו פיצוץ אדיר. נשכבתי מיד על הרצפה. קיבלתי מכה רצינית בכל הגוף ובמיוחד מכה בלב.

"ראיתי אנשים סביבי נופלים ומתמוטטים והשם שמר עלי. היה לי בכיס ספר תהילים שהציל אותי. כפי שאתם רואים, אחד מהרסיסים נתקע בו ואם לא התהילים זה היה נכנס לתוך ליבי, ה"י. אני רוצה לציין פרט חשוב שאני בדרך כלל לא נושא את התהילים בכיסי ובאותו בוקר משום-מה הייתה לי תחושה מסוימת שהכנסתי את התהילים לכיס חולצתי.

"בידי החזקתי תיק אישי, בו היו דפים בו מובאים דפי הסבר על נושא טהרת המשפחה שקיבלתי ממוסד ולקחתי איתי בכדי לזכות את הרבים. כשהבן התקשר ושאל אותי אם בדקת את הגוף שלך עניתי לו שהתיק מלא ברסיסים... היה לי ממש נס גלוי. השם שמר עלי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד