ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024

להחזיר לרבנות את הסמכויות

הרבנים הראשיים יוזמים: חוק 'עוקף בג"ץ' בגלל החלטת בג"ץ להגביל את סמכויות בתי הדין הרבניים

הרבנים הראשיים, הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר (צילום: שוקי לרר)
הרבנים הראשיים, הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר (צילום: שוקי לרר)

בכינוס חירום של מועצת הרבנות הראשית שהתקיים אתמול בירושלים, בהשתתפות דייני בתי הדין הרבניים, הציגו הרבנים הראשיים הצעה לתיקון החוק הקיים, המעגנת את סמכות בתי הדין לשפוט בעניינים שנפסלו בידי בג"ץ.

לפני כשבועיים פסק בג"ץ כי בתי הדין הרבניים לא יוכלו עוד לדון בנושאים כלליים כבוררים, מכוח הסכמת הצדדים, ואף קבע כי הנוהג שלפיו שימשו בתי דין רבניים בוררים היה בלתי חוקי.

בג"ץ קבע, כי שאלת הפרתו של הסכם גירושים איננה עניין מ"ענייני נישואין וגירושין", שלבית הדין הרבני נתונה סמכות לדון בו, ואף לא עניין הכרוך או נלווה לעניינים אלה.

הרב הראשי, הרב יונה מצגר, אמר בכינוס: "איננו מבקשים לבוא בטענות כלפי בג"ץ, אלא מבקשים מהממשלה שתחזק את מעמדם של בתי הדין הרבניים". הרשל"צ הרב שלמה עמאר, אמר: "אני קורא לכל חברי הכנסת לתמוך בתיקון לחוק".

מועצת הרבנות הראשית יצאה בקריאה לאולמרט לקבוע בקווי היסוד של הממשלה החדשה, "את הצורך הדחוף והמיידי לעגן בחקיקה את זכות היסוד של כל אדם בישראל, להתדיין בהסכמה בפני בתי הדין הרבניים על-פי דין תורה, בכל סכסוך שבינו לבין חברו. מאז ומתמיד פנו יהודים רבים לבתי הדין הרבניים, לא רק בדברים שבין איש ואשתו אלא גם בדיני ממונות וכמצוות התורה, המצווה על יהודי לערוך משפטו על-פי דין תורה".

הרבנים קראו לכנסת "לבצר בחקיקה את סמכויות בתי הדין הרבניים, שצומצמו במשך השנים על-ידי בג"ץ, בניגוד לכוונת המחוקק האזרחי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד