י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

משנים תדמית: 'רמדיה החדשה'

השם שהפך נרדף לאסונות, מנסה להפוך את עורו:'רמדיה החדשה' יהיה השם, והמחיר – מתאים לקהל החרדי

עם סבלנות. לוי  (נואם) ואדמתי במסיבת העיתונאים
עם סבלנות. לוי (נואם) ואדמתי במסיבת העיתונאים

שנתיים וחצי עברו מאז אותו ליל שבת איום, בו מכוניות נושאות רמקולים עברו ביישובים החרדיים וקראו לציבור שלא להאכיל את הילדים בתחליפי החלב של 'רמדיה'. האימה אחזה בכול, אף אחד לא ידע מה גרם למותם של 3 תינוקות ולפגיעה מוחית קשה של 15 תינוקות אחרים. לאחר זמן מה התברר, כי יצרנית החלב של 'רמדיה', חברת 'הומנה' הגרמנית, ייצרה את תחליפי החלב ללא הוויטמין החיוני B1.

היה נראה כאילו נסתם הגולל על 'רמדיה'. המותג הפך שם נרדף לכל אסון טראגי קולינרי, ואזכרתו יצרה אסוציאציות מזעזעות.

לאחר משאים ומתנים כושלים בין חברות שונות, החליט איש העסקים יובל לוי לרכוש את 'רמדיה' במחיר מציאה.

לוי ואנשי השיווק של החברה הבינו מיד, כי קהל היעד העיקרי של המוצרים הם הקהל החרדי. כבר לפני כחצי שנה כינסה הנהלת 'רמדיה' מסיבת עיתונאים מיוחדת למגזר החרדי, באמצעות משרד הפרסום 'קרימלובסקי כהן', במהלכה הודיעה כי הם "יוצאים לדרך חדשה", ובקרוב תשיק החברה לוגו חדש וסדרת מוצרים חדשה.

היום, כינסה הנהלת 'רמדיה' מסיבת עיתונאים כללית, ובה הציג המשנה למנכ"ל, דורון אדמתי, את כוונותיה של 'רמדיה החדשה'. לדבריו, "אנחנו פועלים בעשייה יומיומית לבניית אמון מחדש עם הצרכנים על-ידי יצירת מודעות לשינוי, תוך יציקת ערכים ודפוסי פעילות חדשים".

"הצוות החדש והמקצועי ב'רמדיה החדשה'", מוסיף אדמתי, "מוביל תפיסה חדשה בתחום תזונת התינוקות, שביסודה מחויבות, אתיקה, חדשנות והתייחסות כוללת לתא המשפחתי. כחלק מהחזון העסקי שלנו, אנו נתמקד בין השאר בפיתוח מוצרים חדשים שיתנו פתרונות תזונה איכותיים לגילאים השונים".

עוד הוסיף אדמתי, כי "מתוקף האחריות המוטלת עלינו להבטחת תזונתם של תינוקות ובריאותם של האם והתינוק, מאמצת 'רמדיה החדשה' את עקרונות הקוד האתי הבינלאומי לשיווק תרכובות מזון לתינוקות, שנוסח ביוזמת ארגון הבריאות העולמי, כפי שהוא מיושם במדינות האיחוד האירופי. זאת, במטרה להגן על בריאותם של תינוקות ולאפשר להורים בחירה חופשית ומושכלת של תזונת ילדיהם, על-ידי מניעת שיווק בלתי הולם של תמ"ל עד גיל 6 חודשים".

במסיבת העיתונאים השיקה 'רמדיה החדשה' את הלוגו החדש, העיצוב החדש לאריזות (האפרוח נעלם) וכן סדרת מוצרים חדשה – 'ג'וניור פלקס', דגני בוקר לפעוטות.

'רמדיה החדשה' מובילה כיום בתחום אחד: המחיר. בעוד קילו 'מטרנה' נמכר כיום בכ-70 שקל, ואריזות החצי קילו נמכרות בכ-40 שקל - 'רמדיה' תמכור את אריזות החצי קילו שלה ב-25 שקל, ואת אריזות הקילו ב-40 שקל. ובמחירים נמוכים כל-כך, אין פלא שראשי 'רמדיה' רואים את הקהל החרדי, שבין כה מחזיק באחוז גבוה יחסית בשוק כולו, כקהל יעד חשוב ומכריע.

בשלב זה, נתח השוק של 'רמדיה' עומד על כ-5% בלבד, עם היקף פעילות של כ-30 מיליון שקל. לפני המשבר הגדול, הוא עמד על כ-35% בשוק תחליפי החלב בישראל, שמגלגל כ-300 מיליון שקל בשנה, ומעל ל-40% בשוק הדייסות, שוק של כ-45 מיליון שקל בשנה.

בשיחה איתנו אומר לוי, כי ברור שקהל היעד החרדי הוא קהל יעד חשוב עבורנו, אבל לא רק. "אנחנו תוקפים את המתחרים שלנו בעזרת מחירים נמוכים יותר, אבל מדגישים גם את היתרונות החשובים של 'רמדיה החדשה' באחריות ובאכפתיות. אם הציבור החרדי יראה שהציבור החילוני לא קונה את זה, גם החרדים לא יקנו". עוד הוסיף לוי, כי יש לו אורך רוח ולסבלנות עד שאמון הציבור יחזור בצורה מלאה ל'רמדיה'.


באדיבות 'עניינים'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד